Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 595 ggr
Crest
0

Flera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en "begangnad" vintervit dvärgis från en privatperson för några månader sen. Har sett att de egentligen ska vara flera, så jag undrar om det går  att köpa en kompis till honom eller om deet är försent? Han är ca 5 månader gammal. För jag vill ju verkligen inte att han ska lida av attt vara ensam :(

SandyCipper
0

Hm.. det skulle vart bäst att köpa några från samma kull men det är ju tyvärr förkent nu..

Själv har jag blandannat en dvärgis också som bor ensam och jag ångrade att jag inte köpte tvåTungan ute

Crest
0

Ja, han får vara ute och springa mkt och ibland får han träffa mina marsvin (under uppsikt naturligtvis) och det tycker alla djur är spännande. Ibland så följer grisarna efter hamstern, som de gör efter "flockledaren" x) det ser jätteroligt ut! xp

Charlie2006
0

Det beror helt på hur hamstern beter sig mott andra, ibland funkar det att sätta ihop en 1 åring med en unge och ibland funkar det inte änns att sätta ihop 2 ungar. Tror inte hamstern bryr sig så mycket längre om den har en kompis eller ej.

Men ex för några veckor sedan pga att en av mina hanars burkompis dog så fick min kompis ta över han som har en unge från mig. Dom bråkade/var rädda för varandra i några timmar, men på kvällen sov dom brevid varandra i en hög :). Nu är dom bästa kompisar :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida