Zooaffär som snor bilder!!
Hittade den här annonsen precis:
http://www.blocket.se/goteborg/MINIHAMSTER_HELTAMA_kaniner__marsvin_25031180.htm?ca=15&w=3
Bild på MIN guldhamster från MIN hemsida. Ringde och skällde ut dem och krävde att de skulle ta bort den genast. Han säger: ojsan, har det "råkat" komma med en bild från dig. Hur f-n råkar det komma med en bild från någons hemsida?????

fyfan :S att man måste vara på sin vakt hela tiden.
Din hamster är från dianthus vah :)?

det är ingen guldhamster^^
Det är en kanin XD

Ja, det är Debbie som är på bilden. "Råkade" hamna i deras annons. Så trött på folk!!
Inte ens ett barn som gjort någonting fel utan en djuraffär. Helt makalöst.

#3 Du ser inte fler bilder i den annonsen eller?

#5 Jodå, men fattar inte varför du printscreenar när kaninen är uppe och inte när din hamster är uppe^^
Nämen ojsan, det var ju lägligt att det "råkade" komma med en stulen bild…
Hade jag varit dig, hade jag faktiskt skickat en faktura…
Djuraffären gör reklam, och då ska personerna som tagit bilderna också ha betalt för det.
Det är illa nog att bilder stjäls för att användas på sidor som stallet.se för "eget" bruk.
Men det är ännu värre när företag stjäl bilder för reklam!

#6 Var de än väljer att använda den bilden om de så sätter upp den på en affisch i sin affär så är det stöld. Vad är det som är så svårt att förstå?
Folk läser annonsen och tror att den hamstern är till salu i deras affär, eller hur?
Det är ju lögn utöver stöld av bilden.
Du lägger väl knappast ut en blocket-annons på en bil med bild på grannens bil om du inte har någon bil att sälja???? Vad är problemet?

#9 Vad är det du inte förstår?
Min hamster, från min hemsida. Ingen zoo-hamster!

#9 Vad alla är sura idag! :/
Jag fattar. Din bild har blivit stulen och en djuraffär har använt den som reklam!
Men jag ville bara få det bekräftat att det var den!

Trodde inte jag behövde bekfräfta att det var den, när det andra är ett marsvin och en kanin.
Och visst kunde jag klickat fram hamstern först innan jag printscreenade men jag tog den direkt som den låg i annonsen.
Va i #¤"#%"#!
Hur kan de bara ta en bild från en uppfödares sida? Tror de inte att man/du skulle se annonsen?!
Sjukt!
Är det så svårt att bara ta upp en av deras egna hamstrar och fotografera.. SUCK!
// Pabblo
Det är väll Eva/Dianthus som har tagit bilden? Går det inte att anmäla djuraffären för att dom har snott bilden utan lov?

#14 Ja, det är Evas bild. Jag har tillåtelse att ha den på hemsidan för jag har frågat. Djuraffären har knappast frågat henne.
Har gett dem en chans att plocka bort annonsen, samt anmält till blocket så får vi se.
Det var dålig stil att ta en annans bild speciellt om man har tänkt att använda den i ett offentligt sammanhang! :(
Nej vad dålig stil!
Och att de kallar hamstern för MINI-HAMSTER? Vad är det för ras? Den där zooaffären är INGET att lita på alls! Snor bilder och skriver heelt fel.. nej usch man blir så så arg att man bara vill skälla ut dem! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
J-ligt fräckt!
Usch vad fult gjort! Riktigt dåligt! =/
// Sofia
Jag förstår att du är arg. Jag blir skitsur på den där djuraffären! Hoppas de skärper sig!

Ringde ju och skällde ut dem och han sa att han skulle radera annonsen. Det blev aldrig gjort så jag skrev till Blocket och anmälde den.
De ville ha kopia på sida som jag har använt bilden på, alltså min hemsida samt bilden i orginal. Så jag skickade allt till dem, samt en till bild som är tagen vid samma tillfälle så de såg att jag hade fler.
Fick svar nu från Blocket att det var ju stöld och annonsen är nu raderad.
Skönt!
// Sofia
#21 vad skönt att det löste sig! 
/Matilda
Skönt, hoppas de tänker för sig nästa gång…
jag hade inte blivit Lite arg en sån gång.. man blir ledsen och arg på samma gång.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Skicka en faktura.

Nu har de lagt in en ny annons.
Står bla såhär vilket är lite tragiskt för en djuraffär måste jag säga:
Jättesöta minihamstrar, rebroveskners, sibirisk ,kinesisk.
åhh, finns inte ens nått som heter Mini-Hamster
Dålig stil av Djuraffären^^

#27 "rebroveskners".. tillåt mig skratta lite..
#27 Men gud vilka kassa -.- Djuraffärer borde ju kunna sånt! 
/Matilda
Jag har också varit med om att andra har tagit mina bilder, det har oftast varit yngre som påstått att det har varit deras bilder och deras djur. Det kan man visserligen förstå om det är yngre som inte lärt sig copyrightlagen än, men när företag stjäl bilder?
Så arg man blir på sådant! Det bästa är ju också att visa bilder på just de djuren som ska säljas. Man kan ju börja undra i dessa fall om det är något dem vill dölja?
Undrar också vems bilderna är som finns i den nuvarande annonsen, det ser inte precis ut att vara djuraffärsmiljö. 
#31 Näe, de bilderna kanske också är stulna…:/
Men kan de verkligen vara så korkade att de gör samma misstag igen?
visserligen så har de ju uppfunnit den nya sorten minihamster! hmm;P
// Pabblo
Haha, fantasi har de ju i alla fall, kanske de kan fantisera om att de inte kommer att bli upptäckta om de gör det;)
#31 Gick in på deras hemsida och såg massa liknande bilder när dom håller både marsvin oxh kaniner med den kudden under. I bakrunden är det massor utav burar, så dom vilderna är nog djuraffärens.
Dom har väll den kudden under för dom är rädda att bli bita ;)