Föda upp hamstrar HJÄLP
Någon som har tips eller vet en bra artikel om hamsteruppfödning?
Har haft kullar med andra djur tidigare, men är väldigt intresserad av att para min guldhamster hona :) och kanske driva en lite mindre "uppfödning" av hamstrar. men vill samla på så mycket fakta om det som möjligt före! t.ex. vilka färger som man inte bör blanda kanske? mm…
Mvh. maya

Hej!
kolla under artiklar här på HIF, där står det en massa bra fakta ang uppfödning och vad man ska tänka på m.m.
Kolla även på SvenskaHamsterFöreningens hemsida där hittade jag iaf MKT bra fakta och info.
Lycka till i ditt sökande=)

Det ska jag göra! Tack

Men det med färger är ju lite knas.
Jag har en vit lh guldhamster, vilken färg får jag para henne med?
Det var någon som skrivit i en artikel att vita inte fick paras med något annat än en annan vit stämmer det?
Läste artikeln om färger och avel här på sidan men vit stog inte med (?), antar att den kanske räknas till cremebaserad färg?

jag har en guldhamster hane som heter Amiral och är choklad ba satin färgad vart bor du?
#3 Det stämmer att vit är en cremebaserad färg, alla dina bebbar kommer dock att bli silver. I vilken artikel står det att vit bara får paras med vit?
Du kan para en vit hamster med andra cremebaserade färger (creme, caramel, offwhite, vit, alla sobelvarianter, mink, koppar) och med viltfärgade (normalfärgad, rost, cinnamon, alla silvergrå-varianter).
#4 Choklad är svartbaserat, svart och creme ska man helst hålla ifrån varandra då dem "förstör" varandras färger, speciellt den svartbaserade färgen, som blir mer bruntonad än just svart. ;)