Snart ska det göras vintervita....
Jag har här hemma två linjer:
Agouti/sapphire/pearl linjen:
Första kullen kommer vara mellan två agouti.
Andra kullen mellan två sapphire pearl.
Mandarin linjen:
Mandarin Madonna honan är ej bestämt ännu vad hon ska paras med, men hoppas hitta en sapphire eller agouti till henne (ev. på gång).
Längtar massor nu efter små vv knoddar. Jag har haft två vv kullar innan.
Geisha´s Ada och Malachi kommer få träffas efter utställningen den 26/9, ska bli så spännande!
Här är bild på mina agoutis.
Bild: Geisha´s Ada
Bild: Malachi
Vad roligt med komande småttingar! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går. 
Ada och Malachi har fått nosa på varann, det verkar finnas lite intresse hos dom båda.
Igår parade jag dom, Ada var riktigt brunstig och jag kände att det var dags. Så om ca 18 dagar hoppas jag på lite rosa knyten i Adas bo.
#4 Vad roligt, då får man hålla tassar och tår på att det tog! :)
Jag tycker mig märka i hennes beteende mot hanen att hon är dräktig. Hon är lite grinig på honom.
Tackar!
I början av oktober ska Thabita (sapphire pearl) och Enok (sapphire pearl) paras.
Förväntade färger: Sapphire och sapphire pearl.
Min hemsida: http://guldgruvans.minwebbplats.se
Där finns nu lite info om färger, avel, genetik och om mina hamstrar m.m
Eftersom Ada och Malachi inte verkar bli med bebisar så kommer jag att ändra paren här hemma.
Par 1:
Agouti hane (uppfödd av Ingela J) u. Geishas Ada (Agouti)
Ska sättas samman snarast.
Förväntade färger: Agouti
Par 2:
e. Malachi (Agouti) u. Hydra (Mandarin sapphire)
Sättes samman i Oktober.
Förväntade färger: Mandarin (sapphire,agouti) Agouti, Sapphire.
Ändring igen…Ada fortsätter gå med Malachi. Hydra ska paras med en agouti hane som är bedårande söt. Vet tyvärr inte hans namn än, men han är obesläktad med Hydra så dom blir ett bra par.
Kommer ställa ut Hydra först innan parning.
Hydras tilltänkta
Nya bilder på Hydra
Söta :) Blir nog fina bebbar!
Ge dem lite tid att lära känna varandra… vissa parar sig ju inte på en ggn… många tycker nog d ska få vara tillsammans en längre period så tycke uppstår å honan vill ju se om hanen duger som pappa till sina små…om du byter partner så där ofta kanske d kommer av sig…
Dom har inte bytt partner, och dom har parat sig….för både 3 v sen och dagarna efter.
#14 Tack Sara!

Hydra såg så underbar ut ju:)
Uppdatering:
Typhon+Geisha´s Ada
Hydra+Mollgan
Dessa två par går samman nu och kommer gå tillsammans tills bebisar kommer.
Bägge honorna har nu vinterpäls på gång, men det kan komma bebisar i alla fall.
Skall bli kul att se om de kommer smått :-)
Ja, nu har det gått ett bra tag för Ada…men jag ger inte upp.
Uppdatering:
Pixel (sapphire)+Joline (sapphire) sitter samman och den 8 Dec beräknas Joline föda om det tog sig.
Mollgan (agouti+Hydra (mandarin sapphire) sitter samman och den 14 Dec beräknas Hydra föda om det tog sig.
Kommer uppdatera min hemsa också.
Ett tredje par ska paras nu i December….Astrid och Typhon var det tänkt. Hoppas på kärlek.
](