Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 533 ggr
musse05
0

Varför är guldhamstern mer populär än dvärghamster

Jag tycker det är jättekonstigt att guldhamstern är mer populärare än dvärghamstern.

Själv har jag en dvärg, men ska hämta min andra om 3 timmar.

Men till exempel så när man kollar på annonser på hamstrar så är mer än hälften av alla hamstrar guldhamstrar.

Vad tror ni detta kan bero på?

Charlie2006
0

Den är oftast tamare, dvärghamstern har ofta tedens att nafsa. Sen finns guldhamstern i mera färger och olika hårlag, dvärghamstern har inte så mycket utbud av färger.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Dieseldoris
0

Jag vet inte vad andra tkr, men precis som frida säger.

Dvärghamstrar nafsar mer, osv. är ofta mindre o spralliga.

Jag har haft hamster sen jag var 8 o jag de dvärghamstrar jag har haft har hatat mig (?) de biter alltid efter mig. men guldhamstrar älskar jag, de är riktigt mysiga :D har 10 st, för har upf.

o jag älskar dem :D

spiritedaway
0

Jag valde guldhamster eftersom dom är större. Men jag träffat trevliga dvärghamstrar också men jag tycker helt enkelt att dom är för små.
Det var främsta anledningen för mig i alla fall.

Bella-R
0

Att guldhamstern har behagligare storlek, bättre temperament (i mitt tycke av det jag hört från dvärghamsterägare) och mycket större utbud av färger, hårlag och teckningar tror jag är dom främsta anledningarna till att guldhamstern blivit mer populär än dvärghamstern.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Charlie2006
0

Att läga på i mitt tyckte, tycker jag bättre om mina dvägar än guldar då dom är roligare att titta på igenom akvariet :), men mina guldar är 50% pålitligare och 100% gosigare än mina dvärgar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

musse05
0

Tack för era svar.

Men jag tror jag kommer fortsätta med dvärgar, det är liksom något som passar mig.

[Popcorni]
0

Jag tror att det är för att guldhamstrar är större än vad dvärghamstrar är.
Kan tilllägga att dväghamstrar också har en hel del färger, om man kollar på campbells. Glad

LinneaJohaanson
0

Jag har både dvärg och guld.
Dvärgarna är suuper trevliga, och ja dom nafsas men inte elakt bara tuggar lite. Och inte hårt. Man måste ju smaka så man inte missar några god heter :)

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se