Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1296 ggr
Tallullah
0

färger och temperament

Hej! Førsta gong før mig på hamster i fokusGlad

Jag undrar om olika färger och olike typer av pels ger olika tämperament på hamster?

Imasy
0

Hej och välkommen :)

Nej, min åsikt är nej till att färgen ska ha avgörande roll på hamsterns temperament :)

Zheverez
0

har inte märkt nåt med att färgen ska med temperamentet att göra

Charlie2006
0

Har en hamster bok hemma och där är det en sida som skriver vad det sägs att vissa färger har för temprement (tror dock inte det är sant) Glad.

Det står:

Långhåriga betraktas som sällskapliga.

Cream anses vara tillgivena.

Fläckiga rekomenderas inte som nybörjar hamster, då dom ansågs vara svåra att tämja.

Den viltfärgade anses vara okomplicerade.

Tror dock det inte är så mycket saning i deta Tungan ute.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

indaa
0

Haha min är creme, tillgiven vet jag inte riktigt.. han är otroligt busig och hyper ;P svårt att slappna av och mysa och han nosar så mycket att de hörs mer än väl haha.

Min förra var vanlig guldhamster.. Asså ni vet.. "originalet". Han var otroligt lugn och mysig och sällskapssjuk osv.. han ville inte nosa och springa runt och undersöka, han ville ligga i mitt knä och sova eller titta på teve..

Men jag vet inte heller om ja ska tro på de, alla hamstrar har ju ändå olika personligheter.. :/

Charlie2006
0

#4 Tror inte häller att det inte är så mycket saning i det, men ändå roligt att läsa lite såna texter :P.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sloj-border
0

en fråga, om man parar två rexar, blir ungarna dubbelrex då ? (så blir det för råttor iaf)

[Sniff]
0

#3 Den boken har jag också läst;) Låter liiite konstigt…:P

UlrikaD
0

#6 Du ska inte para två rex, du kan få hamstrar utan päls.

Sloj-border
0

#8 ja det var det jag tänkte, tack för svaret! :)

Nicolina
0

Vilken färg en hamster har, oavsett art, spelar ingen som helst roll för dess temperament. Färgen har ingen påverkan alls i det avseendet.

Rex + Rex ger inte alls pälslösa bebisar, men det ger betydligt krulligare bebisar i det långa loppet. Rex ska man vara lite försiktig med då hårstråna närmast ögat kan locka (vika) sig in i ögat och irritera ordentligt. Vissa anser att risken för detta är betydligt större om man parar rex med rex i flera led, men en rex + rex paring går alldeles utmärkt att göra =)