hona eller hane?
Hej! jag ska nog skaffa en guldhamster till jul och jag undrar vilket kön som brukar vara lungnast/snällast? eller är det ingen skillnad? brukar tex. honor nsffsa mer än hanar eller nått? Ge gärna för och nackdelar med honor/hanar :)
tacksam för svar! :)
Jag personligen tycker att det inte är minsta skillnad i temperamen. jaghar 18hamstrar då 50/50 i kön. Nackdelen med honor är väl att dom luktar när dom brunstar. Annar har jag aldrig märkt någon annan skillnad. det är så individuellt.
Ingen skillnad i tempramentet på honor och hanar.
Honor ar en lukt var 4:e dag (har aldrig själv kännt den, men många säker att det luktar var 4:e dag). Sen om du ska köpa en långhårig hamster så har hanarna mycket längre päls.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Håller med ovanstående :)

okej :) tack så mycket! :D
Själv så tycker jag att hanar oftast är något lugnare än honor, men så kan det också vara tvärt om. Det är olika från hamster till hamster det där.
Men så finns det både livliga och snälla hamstrar, som lugna och snälla hamstrar. Många förknippar lugna hamstrar som snälla.
Skillnaden mellan en lugn och aktiv hamster där båda är snälla, är väl sättet de är sociala på. Den aktiva kanske kommer upp i handen på stört medans man kanske själv måste lyfta upp den lugna hamstern.
I snällheten så har jag inte sett någon skillnad mellan könen.
Det som är mest avgörande är oftast vad det är för hamstrar i släkten.
Jag vill iaf ha en hona
En liten svart gullig guldis
Längtar tills du har bestämt dig så att det kommer nån hamster snart!!