Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 7965 ggr
[MissDiss]
0

Sandbad?

Har sett att många har sandbad till sina hamstrar. Ska man ha det eller är det en kul grej bara?

Happy09
0

Ja, sandbad ska hamstrarna ha för att hålla pälsen i trim.

[MissDiss]
0

Jag tyckte väl att jag hade läst eller hört det någonstans! :)

[Sniff]
0

Brukar de kissa däri?

Zvintos
0

#3: Lite olika.
Mina guldar kissar i det, men dvärgen som jag nyss fått hem gör det inte.

[Sniff]
0

Okej;) Min kissar där^^

linnea-n
1

sandbad är bra att ha. Hamstrarna håller sin hygien i pälsen genom att använda sig av sandbadet desutom brukar den del av dem använda den som toalett. Alla våra hamstrar har stort behov av sandbadet.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Charlie2006
0

Har sandbad till mina dvärgar, men gulden använde det inte så tar bara in det ibland.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Roxie
0

Jag har det till alla mina guldisar, de sitter jämt i sina skålar när de tvättar dig. Plus att de använder det som toa.

// Sofia

musse05
0

Jag har köpt en toalett med Sand i, och sen en skyffel för kattsand om den kissar i den. Jag har någon form av undulatsand, väldigt finkornigt Sand.

hunniebunnie
0

Ska man ha både toalett och sandbad? eller räcker det med bara en? :)

Roxie
0

Det räcker med bara en.

// Sofia

musse05
0

Men toaletten funkar väl som sandbad eller?

linnea-n
0

det räcker med en. hamstern använder sandbadet till både toalett och att rengöra sig i.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Happy09
0

#13 utom min knas Happy då som absolut ska kissa i ett speciellt hörn där det inte får plats ett helt stort sandbad så jag får ha två, ett litet (en mjölkkartong närmare bestämt) som toa å ett annat större som bad…

soapsmatte
0

Det är bra att ha, min hamster älskar att fixa sin päls fin och renGlad

Sweetmaid
0

Min hamster älskar att gräva i sitt sandbad ^^ Fast hon kissar där också, så jag måste byta ut sanden ganska ofta.

Sessy
0

Jag köpte hamstertoa till min dvärghamster, men han ville hellre använda det som sandbad.. :] Så nu rullar han sig där flera gånger om dagen och tycker det är jätte härligt!