Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 696 ggr
Sessy
0

Lille Müsli..

Okey.. nu har min lille hamsterkille fått penicilin i 2 dagar.. ikväll blir det 3:e dosen. Han har redan gått upp nästan 2 gram så jag håller tummarna för att det är rätt behandling mot hans märkliga viktnedgång… Om detta inte funkar vet jag ärligt inte vad jag ska göra. Skulle behöva eran åsikt.. Om det inte är doftkörteln som orsakar att han haft det svårt att lägga på sig grammen efter viktnedgången kan det självklart vara ett problem någon annan stans.. Frågan är om ni skulle våga söva ner hamstern, han är 2 år, för att kolla munnen.. Jag tror att han skulle klara det så länge han har ett vaket AT.. men man vet ju aldrig hur narkosen tar på små djur.. Hur som hellst.. det är många tankar som ni kanske förstår. Lämna en komentar vad ni hade vågat göra. Super tacksam!

southdakota
0

Är det tänderna som behöver kollas? Det kan man göra utan nedsövning Glad

Sessy
0

Även kindtänderna? Pratade med en sköterska som sa att man var tvungen att söva ner för att föra in en liten kamera i munnen.. frågan är.. hur liten är kameran..? Min lille kille är ju pytteliten..

southdakota
0

Tror inte det, men man kan i alla fall kolla framtänderna.

Sessy
0

Framtänderna har både jag och veten checkat o de är fina. Det är kindtänderna som de vill titta på, men då måste han sövas.. :| Hade du gjort det? Tänker lite att om han tappat dom så har han.. och vad ska man göra då? Låter som ett onödigt ingrepp??! Självklart hade det varit skönt att se att allt står rätt till och få det svart på vitt, men frågan är om det är värt risken..