Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4809 ggr
Jossangizmo
0

En hage...

Hej!

Jag vill ha lite tips på hur man kan gjöra en hage. Jag har försöökt några gånger men alltid misslykas Obestämd Ni kanse kan sätta foton och berätta lite om hur ni tänkte när ni skulle göra en hage. Vill även ha tips på lite roliga leksaker ^^

Tacksam för svar!

ememem
0

Jag har gjort en hage av kartong. Jag skar ut flera bitar som är ca 25 cm höga och som jag sen tejapde ihop. Hur många och stora bitar beror ju på hur stor hage du vill ha och vilken form den ska ha, fyra bitar blir ju en fyrkant och sex bitar en sexkant osv.

[Sniff]
0

Jag har min hamster i "hallen" mellan Ellens rum, vardagsrummet och en liten toa. Så jag tar helt enkelt och stänger toadörren, stänger Ellens dörr och sätter en kartongbit framför öppningen ut till vardagsrummet:D

Annars kan man väl ta några flyttkartonger och sätta ihop dom;)

En leksak som min hamster uppskattar är en låda med stora rör i^^ Och pappersrullar:)

[GeeGee]
0

Haha…det är riktigt klurigt. Jag började med att köpa en gallerhage men den klättrade Totte snabbt ur. Då satt jag kartong på hela insidan men det vet han snabbt bort så att han kunde ta sig ur igen. Så då packade jag ihop allt och köpte en Antoniuslåda som nu står på vårt golv här hemma.

Den är tyvärr mindre än jag hade velat ha den men han kan absolut inte komma ur den…om han inte klättrar upp på hjulet, vidare till huset och till sist hoppar och klänger…men det har jag sett till att han inte kan nu Flört

Jossangizmo
0

tack alla Glad

Plumz
0

Jag gjorde en hage utav böcker, men han verkade mest orolig. :S Han sprang fram och tillbaka, och kunde inte ens hoppa i hamsterbadet. Men ja.. Jag ska göra en "hamsterlekpark" i slöjden nästa termin. :)

_
/plumz._

Jossangizmo
0

Nu ska jag försöka göra en hage av kartong! xD

Jag kan ha datan brevid mig om ni  kanske får ett snappt tips till mig Glad

[GeeGee]
0

Du måste ta kort så vi får se din kartonghage. Tycker det är en smart idé men min hamster bet sönder och smet ut på bara några sekunder när han väl kom på att det gick.

Jossangizmo
0

#7 haha! Smart hamster xP Jag håller på att göra bitar. Men igentiligen vet jag inte vad jag gör! Det kommer bli värdens fulaste och orakaste hage, det är inte så lätt att klippa rakt i kartong med en dum sax! xD bitarna är ca, 23x25 cm.

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en flyttkartong som hage, rymningssäkert men inte speciellt stort. Tänkte fråga pappa om han bygga en i trä istället Glad

[GeeGee]
0

Men biter inte hamstern igenom??? =O

southdakota
0

#10 Nej, har haft gnagiga gerbiler i kartongen och de har inte heller lyckats Tungan ute

Jossangizmo
0

Ja… Så här blev mitt resultat!

Världens dåligaste bild xD

membeel
1

Om man har badkar hemma så är det en snabb & enkel lösning (: lätt o sätta ner lite leksaker och sådär och dom kan varken klättra ur eller gnaga sönder något ;)

hunniebunnie
0

Jag har ngn jättebra låda som är 77x70x18 som går att köra in under sängen så tar den ingen plats som helst (tar hand om dvärghamster och kommer kanske köpa dvärghamster själv så jag hittade denna och den är tillräckligt hög så att hon inte tar sig ur, perfect!) Glad Kommer ifrån ikea men kommer inte ihåg namnet, kan ej hitta på hemsidan heller :S

Anis
0

Vi köpte en skiva masonit och fick den uppsågad i  40cm bredd, målade silvergrått (för att matcha hamstern…) och satte ihop med silvertejp i hörnen på bägge sidor. Det är en superbra hage som är lätt att fälla ihop och ställa undan.

Spannarboda
0

Kylskåps/ugns galler fungerar super, bara man aktar de stora springorna, De är vad jag andvänt till mina hamstrar/kaninbebisar :)

Anis
1

Här en bild på hagen i #15

Anis
0

…och här står den hopfälld bredvid Zcozzos bur

91Marran
0

jag använde badkaret, tills min lärde sig att hoppa ur.

Mvh
Mig

Sigriiid
0

# 17-18 Den var riktigt snygg och praktisk!! Helt rymningssäker ju!

Vi har en "under-sängen-låda" som vi låter hanen (som vi lånar av Eva, Zheverez) springa i ibland. Vår Sigrid är lite för lång och når preics upp till kanten och tar sig ur. Hon får springa lös i badrummet under uppsikt =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Anis
0

#20: Ja vi är jättenöjda! Det där med rymmningssäker ska man nog inte lita helt på dock. Man måste ha lite slack i tejpen i hörnen för att det ska gå att vika ihop, så en gnag- eller klätterbenägen liten rackare kan nog lyckas ta sig ut där. Vi håller alltid Zcozzo (som förövrigt också är från Zheverz) under uppsikt när han är i hagen.

ZorroR
0

Var det i den Nejlika var i när Lillebror dödade henne?

Anis
0

#22: Jag vet inte om det är mig du frågar, men jag vet i alla fall inte vad du syftar på.

ZorroR
0

#23 . Nej, jag frågar JossanGizmo, (hon som startat tråden)