Flyga?
Kan man ta med sig en dvärghamster på resa med flygplan i en timme? Spontant vill jag inte utsätta min hamster för det men vill gärna veta vad som sägs om detta. Jag kan bara gå till mig själv och det är ju nog så olustigt med lock i öronen vid lyft och landning…

Hehe :P
Jag har faktiskt ingen aning, men om du undrar över reglerna, så kontakta flygbolaget.
Jag skulle inte utsätta mina hamstrar för det iaf.
// Sofia
När jag frågade en kompis om hamstrar kunde det fick jag svarat att "de blev dum i huvudet av det" vet riktigt inte vad hon menade med det. Men kanske att de är för psykiskt påfrestande för dem(?)
// Pabblo
Haha, okej. Det verkar inte vara någon som har info om detta. Jag ska ju inte ta med honom på flyget men vill ändå veta…
de klarar inte av det trycket som blir, har jag hört.
Mvh
Mig
Hu, det verkar troligt. Läskigt.

Jag tror inte det ska vara några problem alls för själva hamstern då man har väldigt bra tryckutjämning på planen nu för tiden, man transporterar ju väldigt ofta djur via flyg och så. Däremot tror jag inte man får ta med sig gnagare av olika slag när man reser för att de är såpass små och kanske kan smita, och inte heller när man flyger utomlands på grund av att de ses som smittspridare.