Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3835 ggr
Sara87
0

Min prins har en tumör

Igår upptäckte jag att Tristan har en liten tumör i ena örat :( Han är inte ens 1 år än ju, känns ju lite extra surt då! Blir väl att hålla koll på tumören å se till att han har det bra, men jag antar att det inte dröjer förrän han får somna in :'(

Saraah-s
0

men vad tråkigt! .. :/

http://www.scattred.snabber.se

Royalz
0

Vad tråkigt.

Har själv en hamster som har en tumör som har blivit stor som en ärta och har spruckit. Så får se hur länge till han får vara med.

Angelclaw
0

nej vad tråkigt! Vilken snygg kille han är! Jag håller tummarna att det ska gå så länge som möjligt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

nina456
0

Skrattandevad tråkigt hoppas att han mår bättre snart

UlrikaD
0

Vad tråkigt! Jag har också en hamster med tumör här hemma som är ganska stor. Men den har sett likadan ut i fyra månader och han har inte ont av den alls. Han är lika pigg och glad som vanligt och veterinären säger att så länge de mår bra och tumören inte växer så den är i vägen så är det ok.

Hoppas din kille får hänge med ett bra tag till.

Jossangizmo
0

Stakarn! Kud vad tråkigt! :(

Imasy
0

Nä vad tråkigt :(

Linda3046
0

Vad tråkigt :( Han som är så ung också.. Håller med om att det känns lite extra hemskt när de är unga och inte dör av ålder :(

Eloz
0

Fy så tråkigt :(

Anfa
0

Nej men vad hemskt :( Går den inte att operera bort?

Veero
0

nej vad tråkigt :(

#10 Förmodligen vaknar han inte upp ur narkosen igen. Ju mindre djur ju större chans att dom inte vaknar upp har jag hört.. :/

Anfa
0

#11 Okej… jag hade nämligen hört att de brukade gå att operera :/

Jättetråkigt som sagt Gråter

Sara87
0

#10 Det känns ganska onödigt att ta den risken med narkosen samt att lägga ut pengar på något som troligtvis skulle komma tillbaka förr eller senare.

Tack alla för era fina ord å tankar :)

Det är inte alls kul när djuren blir sjuka. Jag hoppas på att kunna ha kvar honom länge till, men tumören sitter så dumt till att han redan stör sej lite på den. Håller daglig koll för att snabbt upptäcka ev förändringar på knölen.

Helena1978
0

#2 Om tumören spruckit borde du kanske rådfråga en veterinär, kan ju vara så att du måste avliva den för att förhindra lidande eller rengöra såret. Hamstrar har oftare mycket mer ont än vad de ger sken av att ha, bytesdjur döljer sin smärta mycket bra.

Min första hamster Roffe fick en tumör på gamla dar, han var pigg alert och åt och drack in i det sista, beslutet att ta bort honom var svårt, men i slutändan vet jag att han fick ett värdigt slut. Hans tumör sprack aldrig, tog bort honom innan det hände.

Himla trist med tumörer, håll koll på tillväxten. Tumörer gör ont även om hamstern inte visar det, men som sagt växer den inte kan han få hänga med ett tag till med tanke på hans unga ålder.

Royalz
0

#14 Jag ska ta bort honom snart. Men det är så svårt att bestämma sig för att åka til vetten och avliva :/

Zvintos
0

Nej, vad tråkigt. =(

Helena1978
0

Vet att beslutet kan vara svårt att ta, men jag lever hellre med vetskapen att jag gjort "en god" gärning än att jag orsakat ett djur onödigt lidande, medaljens och djurägandets baksida är just när man står inför svåra beslut. Men jag anser att det hör till varje djurägares ansvar att göra det som är bäst för djuret, inte alltid det som är bäst för en själv.

Sara87
0

Tristans tumör har inte växt något än, han äter bra å är mycket aktiv. Jag håller noga koll på honom, jag är ju medveten om att tumören kan växa inåt också.

Anfa
0

#18 Vad skönt att han äter och är aktiv :) Hälsa lilla Tristan krya på dig från mig <3

Sara87
0

#19 Det ska jag göra :)

[Popcorni]
0

#18 Det låter iallfall lite posetivt! :)

Sara87
0

#21 Ja :) På måndag fyller han 1 år lillplutten :) <3

Sara87
0

Ännu ingen förändring på vare sej tumören eller Tristan :) Jätteskönt!

Saraah-s
0

#23 skönt att höra ! :)

http://www.scattred.snabber.se

Sara87
0

Nu har han somnat in. Se tråden: Sov gott min lille prins

Inlägget är låst för nya kommentarer