Hona till Sam?
Min guldhamster Sam är gjärna intresserad av att träffa en hona, då jag inte har någon guldhamster hona så blir det lite svårt för mig.
Han är av färgen choklad LH, evt.. choklad odd eye LH. (han är rödögd, så troligen choklad odd eye)
Han har mycket päls, född 11/4 -09. Dock ingen stamtavla med vet hans släkt några steg bakåt och hans föräldrar. Bra temprament och jätte snäll, har aldrig bittits. Ej vitmagad och ej knyck på svansen.
Han finns utanför Göteborg.
Vill inte ha några pengar utan vill ha en unge istället :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Odd eyed är väl om ena ögat är rött och andra svart har jag för mig.
#1 Inte vad jag har fått för mig, frågande några och vad jag tror dom menade var att båda ögonen var röda. Men jag kan ha fel, men han kan nog ej bara vara choklad då svartbaserad är brun/svart färg på ögonen ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Är båda ögonen röda så heter det ju rödögd bara. Odd eyed så ena ögat en färg och andra en annan.
Han kanske är cinamon?

Har oxå för mig att odd eyed är att ena ögat är en färg och andra en annan.
När det gäller råttor så är odd eyed att ena ögat är rött och andra svart. :P
Han kan inte vara rödögd bara då han är choklad, inga svartbaserade kan vara rödögda. Och rubinögd tror jag ej på då det är väldigt ovanligt samt han har inte den röda nyansen på sina ögon. Då är det bara dubbel odd eye (odd eye) kvar som jag kan utesluta med.
#3 Cinnamon är han ej då Cinnamon har dom vita halvmånar och är orange i grundfärgen. Sam är brun i grundfärgen och så som en choklad ska vara och grå längre ut. Samt är cinnamon för ljus.
//Frida
Vi pratade ju om han kanske var en dubbel odd eye. Ser så ut med tanke på hans röda ögon.
Han är helt klart en choklad, inte en cinnamon. Cinnamon är orangeaktig med kindteckningar och hätta.
#7 Jo menade dubbel odd eye
.
//Frida