Dessa djuraffärer!!
Hittade en annons på blocket (igen). Det står så här:
"Guldhamster bebisar leveransklarar 12 december.
(Bra som julklapp,kanin och guldhamster går eventuelt att få ca 1 vecka tidigare om dom diat klart."
Jag mailade dem och frågade hur tidigt jag kunde få köpa och fick det här svaret:
"Dom är 4 veckor gammla den 12 deceber och då kan man ta dom av mamman
Det går att ta dom större ungarna redan vid 3-3,5 veckor gammla ca 5 december eftersom dom springer runt o äter vanlig mat dom mindre ungarna måste få dia lite mera så dom får hull på sig."
Och detta är inte ens olagligt. Så skrämmande.
Hm vad har det med djuraffär att göra? Hittade annonsen och de stog inget om det… (är kanske bara lite seg)
Varför sälja hon dem så billigt? :S
// Pabblo
Jag hoppas för guds skull att hon inte säljer kaninungarna tidigare än 6 veckor…
Det händer tyvärr alltför ofta att man ser 4-5 veckor gamla ungar till salu.
Tycker det är lika skrämmande att det är lagligt, som att man får sälja hamsterungar för tidigt.
Förstår inte varför det är en rekommendation.
Tydligen verkar det behövas bli en tvingande lag, för att folk ska förstå.
För vissa går inte efter sunt förnuft, att låta ungarna gå kvar hos mamman så länge de behöver, utan särar på de så fort rekommendationerna tillåter.
Och ibland tyvärr ännu tidigare än så…

Man blir ju minst sagt frustrerad! Jag som läser till jurist skämms ju nästan lite… Kanske kan bli mitt examensarbete att ändra på saker och ting? *optimist*

#1 Det var nog faktiskt jag som läset väl snabbt, kanske.
Det var bara flera olika djurslag som såldes samtidigt och alla såldes för tidigt. Det var formulerat exakt som annonserna från djuraffärerna. Fattade inte att detta var en privatperson.
Urch vad hämskt att det kan vara lagligt att ta ungarna från deras mamma så pass tidigt! :/
Tycker det är helt fel… Usch.
// Sofia
Vad hemskt! Fy på den dumma personen!
Hoppas ingen köper dem tidigare…!