Corona + Cube = Bebisar
Det finns en liten liten ruta under Bifogad fil rutan, där det står, Visa bild direkt i inlägget. Kryssar du i den så kommer den upp automatiskt :)
Roligt med bebistråden! :D
Inte för mig :S Är inte det bara om man har nå premium-konto eller så?
#5 Det fungerar bara om man är plusmedlem 
#8 Ja det var väl det jag tänkte för inte får jag upp någon sådan ruta :p Hur gör man om man inte är plusmedlem då? =)
#9 Det var över ett halvår sedan jag var vanlig medlem så minns faktiskt inte riktigt
Men någon annan vet säkert 
#8 Inte troligtvis. Jag är inte plusmedlem. Och jag kan använda den funktionen!

#11 Det är för att du är Medarbetare. Sajtvärdar och Medarbetare får tjänsten automatiskt.
#12 Oj då, det har jag missat ursäkta! 
Hm :S Okej. Jag får väl se om de kommer upp imorgon när ja lägger upp nån bild för idag glömde ja att kolla men de kom inte upp när ja hanterade inläggen iaf :s
#14 Annars kanske man kan säga till någon Medarbetare på denna sidan kan fixa det?
Ja :) Jag testar imorgon och ser om det funkar först.
#9: Jag brukar göra såhär när jag vill lägga in flera bilder i samma inlägg:
1. Ladda upp bilden på tinypic (passar på att förminska till 640x480).
2. Kopierar bildens url
3. Högerklickar i inlägget och väljer "infoga/redigera bild", klistrar in bildens url där det står "url".
4. Klart!
Detta funkar även om man vill lägga in en/flera bilder om man inte har iFokus plus.
Funkar för mig som har firefox, vet ej hur det funkar i explorer.
Sen kan man även kopiera den bifogade filen ("kopiera bildadress") och klistra in på samma sätt som ovan (högerklicka).
Resultatet blir såhär:
Lånade en utav dina bilder för att visa, hoppas det var OK? =)
Om du inte är medlem så lägger du in inlägget som vanligt, öppnar upp bilden, högerklickar på musen och väljer kopiera, gå sedan in på Hantera inlägg och välj redigera, högerklicka under texten där du vill att bilden ska vara och välj klistra in, förminska sedan bilden genom att dra i hörnen på bilden som är markerad.
Kom i håg att dra in den lika mycket från båda håll annars blir bilden skev.
Söta bebbar;) :D Vart bor du? (A) Syrran vill ju ha en hamster…;)
Grattis till kullen :)
Grattis!
// Sofia
# 17 & 18 Tack för hjälpen med bilderna :) Ska nog kunna fixa det sen när jag lägger ut fler :)
# 19 Hej. Jag bor på 3 olika ställen i Örebro men transport ska nog gå att ordna. Ska själv till Stockholm i början av december. Vart bor du? =)
# 20 & 21 Tack så mycket :D

Grattis! Du får lägga upp massa bilder på dem sen! :D
#17 & #18 Nu har jag testat på båda era sätt men det funkar inte alls för mig. Om jag klickar kopiera på själva bilden går det inte att klistra in något alls och om jag kopierat bildadress från sidan så står ju bara den. Testade även att först ladda upp i TinyPic och kopiera bilden därifrån men de funkade inte. Hittade heller ingenstans man kunde skiva i "url". Bara video-url och när jag testade det kom det bara upp en länk :/
#25 Det funkar inte för mig heller att göra så. Men jag är plus-medlem nu, så nu kan jag göra så. Men det har aldrig funkat för mig förut. Har Firefox som webläsare.
// Sofia
Hur många är av vilket kön och färg? :)
# 25 Jag har också firefox nu. Eller jag har båda men är inne på firefox. Jag kanske skulle testa med vanliga explorer då.
# 26 Har inte kollat det än :) Finns bröstvårtorna hela tiden på honorna eller kommer de efter några dagar de med? Annars tror jag nog att det är större delen killar för ja har inte sett någon som har det än ^^ Men jag ska kolla nogrannare om en dag eller två och räkna hur många det är av varje färg & så :)
Annars ser man könen på dem genom att kolla avståndet mellan "kisspluppen" och "rumpen pluppen" är de nära är det tjejer, hanarna har större avstånd mellan dem :) Tror det finns sånna hjälp trådar här med ;)
Jo jag vet men ja tänkte fuska lite eftersom det är mkt lättare att kolla efter det ;D Men om ja kan ju kolla rumpan på dem med :) De är så jävla sprattliga bara :S Helt omöjliga att hålla stilla & ja vill ju absolut inte tappa någon
Okej :) Du får försöka lite senare då :)
Jao ^^ Kanske med hjälp av ett par extra händer också eftersom Corona blir tokig varje gång ja stoppar ner händerna i buren. Inte för att hon vill göra illa mig utan för att hon är desperat av att få komma ut & springa på golvet.. Klänger sig verkligen upp på tröjan & försöker rymma den lilla damen ^^
Hihi aw så gullig! :P Motsatsen till min, springer och gömmer sig i kojan och sover istället :P
Okej ^^ Nää.. Min är uppe & flänger hela tiden fastän jag säger åt henne att ta hand om sina barn. Alldeles för aktiv av sig ^^ Hon borde ligga nerkurad i boet och tjocka tycker jag.
Haha, och tjocka :P Den var bra !:D
#25: Man ska inte välja "kopiera" när man högerklickar på bilden, utan "kopiera bildadress".
Såhär ser det även ut när man högerklickar i inlägget, sen väljer man "infoga/redigera bild" och där klistrar man in bildens url. =)

söta!
Sötisar! =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Och en till (10 dagar). Tyvärr försvann en bebis (Corona måste ha ätit upp henne för jag har kollat hela buren) i förrgår så nu är det "bara" 10 kvar. Av dessa är det:
3 silversoblar - hanar
1 silvergrå - hona
1 brunörad silvergrå - hona
1 brunörad silversobel - hona
1 svartögd offwhite - hona
3 rödöga offwhite - hanar
De som är offwhite kan bli brunörade också men det har jag inte kunnat kolla än :)
Aaaaaa nu såg jag bild på mamsen!! Hon e en solklar offwhite brunörad… d ser du på d ljusa öronen… när d ljusa bebisarna e ngra veckor börjar öronfärgen komma, om d då e ljusa som på mamsen så e d brunörade… om d blir mörkare, mer åt svarta så e d svartögda "vanliga" offar… d rödögdas öron blir oxå ljusare…
Har du ingen bild på pappsen så vi får se? Som Mistletoes sa i din bebistråd så e han en solklar umb i alla fall eftersom du fått sobelbebisar!!
Jättekul å luska reda på bebisars färger tycker jag!!
#42 Ja :p Jag har ju inte hans stamtavla & har inte kollat på den men jag har sett bild på han & bara antagit att han är silvergrå, det slog mig aldrig att han kan ha varit något mer men det kan han säkert vara. Ska höra med min kompis (hon som äger honom) imorgon & se om der står med på stamtavlan. Har någon bild på han tror jag.. ska leta ^^ Här hitta jag en :p
En solklar Silvergrå Umb….
Dea!! Sitter med en tysk uppfödare på msn som kan va intresserad av dina bebisar… d innehåller d som han behöver… jag skicka in han i din tråd… vänta ska jag höra vilka han vill boka… om d e ok med du?? Måste översätta lite bara…
Vilka snuttisar!
Nu vill jag att mina kommer ut snart. 
#44 Ja självklart är det okej! Be han pm:a mig :D Tar emot tingningar för fullt så det är bara skoj. Annars kan du eller han eller båda adda mig på mk_af_am@hotmail.com. Är ute på msn jag med ^^
Okej. Då måste jag kolla på stamtavlan om det står att han är en umb ^^
#45 Ja :D De är hur mysiga som helst. Vill att dagarna nu ska gå fort så de börjar krypa ut ur boet snart med ^^ Såg igår att de hade börjat mumsa på lite sallad & ärtor iaf ^^
Han vill boka den brunörade silvergrå nu på stört!! Har även gett han din mail!!
Vassego….

Ev. har han ven ngn vän som oxå vill ha ngn, men d får ni ta på mail… hoppas du e bra på engelska…
#47 Haha ;D Nu jäklars blev det engelska. Är helt okej i det men jag har aldrig pratat om hamstrar förut så nu blev det något nytt o.O Liksom kunna alla färger på eng & så, lite komplicerat. Men det är helt säkert att det är en brunörad silvergrå nu då ni som kunde detta så jag inte håller på & tingar bort en helt annan färg? ^^
Btw, ska han ha den till tyskland? Det är ju knappast att jag kan sätta mig i en bil & åka dit ner x)
Han har kontakter så d fixar han (d e ju köparens sak att ordna) både jag å andra uppfödare har exporterat förr utan problem å jag tycker d e toppen om vi kan hjälpa varandra med nya djur över gränserna
Gud så söta de är! :D
#49 Nu har han tingat den brunörade silvergråa :D
#50 Ja, visst är de? ^^