Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 666 ggr
Lilamp
0

Slagsmål!

Hej! Hur ska man göra med två dvärghamster hannar som man vill ska få leka ihop? Jag och min väninna släppte ihop våra hamstrar idag på en stor lekyta och först så nosade de på varandra, sedan började de slåss.Då gick vi i mellan o särade dom. Ska vi försöka igen eller inte? Det vore kul om de kunde leka ihop.

Fick också se att min hamster Olle var mycket större men de kommer antagligen från samma kull. Han äter o äter o sover mycket OCH är en livlig rackare som klättrar på buren.

Någon som kan ge oss råd! Tack för en bra sajt!

Odette
0

Nu är jag ingen expert på dvärghamstrar,, men är de inte vana vid varandra sen barnsben kan det vara dumt att försöka sammanföra dem. Hamstrar slåss på liv och död,, och även om man övervakar dom så kan det gå fort- ett bett å någon av dem kan vara svårt skadad. Bara dumt att riskera något.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Två vuxna djur som inte bor tillsammans har inget utbyte av att träffas vid enstaka tillfällen för att "leka". Det kanske funkar en gång, men nästa gång så måste de börja om med rang och alltihopa. Detta är alltså ingenting djuren har någon nytta utav utan det stressar dem mer än någonting annat.

Lilamp
0

Ja, de är ensamma i egna burar, tror de kommer från samma kull men det hjälper nog inte. Då får de leka ensamma igen!
Vågar nog inte testa igen då min Olle fick övertaget och Ludde låg på rygg o såg rädd ut. Vill inte att de ska bli skadade!

Tack!

Odette
0

#2 precis vad jag försökte säga,, hittade bara inte orden- men de har absolut inget utbyte av ett sådant möte. Snarare tvärtom!
Så ni får leka med era hamstrar på varsitt håll helt enkelt,, då slipper ni onödiga skador och slagsmål,, å hamstrarna tycker nog bara det är sköönt att slippa mötas Glad dom är väl snarare rivaler än vänner..

_

Odette
0

Låter fint de ! Glad

_

UlrikaD
0

#4 Vi skrev samtidigt.

#3 Låter som en väldigt bra idé. Det skulle eventuellt gå att sätta ihop någon av dem med en bebis-hane ifall ni vill att de ska få sällskap. Inte alltid det funkar men det kan gå.

Lilamp
0

Vi ville bara testa om det funkade. Har inte syfte att skaffa en till. Olle räcker för mig! Jag köpte den till min son men jag är mer
kär i Olle tror jag. Vi får räcka som sällskap åt Olle.