Går på toa
Upptäckte en rolig grej med min Texas. Läste att hamstrar kan tycka om att ta sig ett litet sandbad så jag köpte hem chinchillasand och satte in en skål med det i buren.
Sen upptäckte jag att Texas enbart kissade i skålen. I vanliga fall brukar han kissa i alla hörn i buren. Och det ser det ut som att han gjort tidigare också eftersom det fanns spår efter det när jag fick hem han och buren.
Men det blev lite äckligt att rengöra när det var Sand så jag testade byta ut det till toa-lätt. Och det verkar fungera 
Brukar era hamstrar också använda sanden som toa eller använder dom det till att bada i?
Alla mina hamstrar går på toa :) Väldigt praktiskt.
Min Guldhamster använder enbart den som toa. Egenligen jätte smart för så fort han vaknar springer han till toalätten/sanden och då gör han inga behov i min hand/utanför buren
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Är det något ni försökt lära dom eller har dom bara gjort det automatiskt?
*nybörjare med hamster* haha
#3 Jag satt in skålen med sand för några dagar sedan och han gick direkt och han kissar inte utanför skålen något. Så han har lärt sig själv
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Va lustigt egentligen
Jag är helt ärligt ganska förvånad över detta haha.
Jag blev i alla fall glad när jag upptäckte att lilla Texas gick på toa. Blir mycket lättare att rengöra buren då. Och det är antagligen trevligare för honom också.
Bajset däremot hamnar lite överallt. Men han verkar ha ett favorithörn för det också.
Mina har toalett. Jag har kattsand i dom. Håller buren fräschare längre :)
Hani kissade alltid i boet förut, men för någon vecka sedan började han kissa i santskålen! Nu har han inte kissat i boet sen dess:D Super^^
Alla mina guldisar använder toa :)
// Sofia

Varenda en av mina hamstrar använder också toa-låda. Blir så mycket fräschare i buren och så mycket lättare att se till att toa-lådan är ren hela tiden istället.
guldarna jag har/haft går i sanden (använder everclean kattsand som klumpar jättebra) o dvärgarna kissar lite varstans :P ena dvärgen kissar bara i sin Sand men inte dom andra 3^^