Vilket kön? :S
Har en kull på 11st här hemma & idag är de 7 dagar så jag tänkte kolla kön & så :) Men när jag tog upp dem tyckte jag alla såg likadana ut :S Tittade både efter bröstvårtor och i baken på dem men jag hitta inte en enda nu med bröstvårtor & det borde väl synas nu eller kommer det fram senare på nå sätt? :S Känns lite otroligt/galet om jag fått 11st hanar?! Bilderna är jättedåliga jag vet men de va helt omöjligt att få dem stilla men förhoppningsvis kanske nån kan se ändå vad det är.
Tuttraderna bör synas väldigt tydligt när dom är så gamla. Ser du dom inte så är det nog hanar :)
Om du håller ungarna under "armarna" med tummen och pekfingret bör du kunna se :)
Försök ta bättre bilder på några av ungarna, så försöker vi hjälpas åt ! :)

Går inte att se på dessa bilderna. Men är de 7 dagar gamla så ser du tydliga tutt-rader på honorna. Ser du inga så är det hanar.
#5 Alla borde väl inte bli hanar när det är så många?

Ingenting är omöjligt.
I min senaste kull på 13st var det ju bara en hona, resten hanar.
Hmm, konstigt uppdelat men :P

Jag har dock aldrig varit med om att en hel kull haft samma kön. Men en annan av mina stora kullar var det 12 honor och 2 hanar i. Också ganska ojämn fördelning.
Visst tror jag att ojämn fördelning kan förekomma ofta, men det kan väl inte vara så ofta alla blir samma kön om det är en stor kull. Tycker det verkar konstigt. Okej om det är 2-3 stycken kanske.
Jag tycker också det är helskumt om det bara är killar :S Liksom hur stor är chansen. Ska kolla nu på några om jag ser några tuttrader men jag tyckte att alla såg exakt likadana ut så då är de väl bara pojkar då :/ lite tråkigt tycker jag men sånt kan man ju inte avgöra
Har kollat på dem nu igen extra extra noga men det enda som finns på deras små magar är prick där navelsträng har setat. Inget annat. Lite synd för jag hade önskat mig små flickor också. Såå, får jag ta åt mig "äran" att vara den enda som fått en enkönad kull på över 10st? ;D
Jag vet att hos människor förekommer det att vissa par endast kan få ett kön. Det är väldigt väldigt väldigt sällsynt men kanske har just det här hamsterparet blivit så också? ;D Fast att de bara får pojkar då..
En till fråga också ^^ Det är 4 silvergrå som är mörka och sen är det 2st som är ljus-ljusgråa. Det syns nästan inte men de har kindteckningen och vita prickar på höfterna. Kan man få homozygota och heterozygota i samma kull? Trodde också att jag hade 5st offwhite men jag tror att 2 utav dem har röda ögon och det finns väl ingen rödögd offwhite? Så vad kan det då istället vara? :)