Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1465 ggr
[Sandraaa]
0

Vad för färg på denna lilla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1 .

Sara87
0

Hmm.. Silvergrå Bandad?

[Sandraaa]
0

Lägger upp en till bild :)

[iurochskur]
0

Rätt Sara! Det ser ut att vara en silvergrå bandad sötis!

[Sandraaa]
0

Åh tack så mycket !
Misstänkte att de va silvergrå men ville vara säker !

Aliensfoot
0

Är det inte ett ganska bra band också? Eller ser jag fel? :)

Imasy
0

Vet inte om det är min skärm, men kan den vara brun örad till och med? Tycker hela hamsterna ser lite "brun" ut, inte så där klart silvrig som en "vanlig" sg är.

Roxie
0

#6 Jo hon har en lite gulaktig ton.. Men vet inte om jag skulle säga brunörad?

// Sofia

UlrikaD
0

Var har du köpt henne?

[Sandraaa]
0

Jag har fått henne av en kompis!

UlrikaD
0

Men är hon bebis, eller har kompisen fött upp henne? Eller är hon köpt i djuraffär och du fått ta över henne. Tänkte ifall man visste föräldrarna på henne.

[Sandraaa]
0

Hon är uppfödd hos kompisen, mamman är silvergrå och pappan är nf.

UlrikaD
0

Var nämligen så otroligt lik några bebisar jag sett på zoonen. Men den pappan var svart så då var det inte de.

[Sandraaa]
0

Här är en till bild framifrån! Tyvärr dog kameran så kan ej ta mer idag!

UlrikaD
0

Jättesöt tjej iallafall.

Helena1978
0

Helt klart en sg bandad, jättesöt.Kyss

Silvergrå kan variera något i färgen, har själv haft de som varit lite mer gulaktiga i tonen. På min skärm har hon svart hätta, kindteckningar och fläckiga öron som jag anser vara typiskt för bandade.

Helena1978
0

En silvergrå brunörad skulle ha brun hätta och bruna kindtekningar.

[Sandraaa]
0

Tack Helena! Jag håller på att lära mig ännu om färger så det var kul att du skrev så detaljerat vad som var skillnaden!

Och tack till alla andra också ! :)

[iurochskur]
0

När jag lagat min dator som kraschat så kan jag visa bild på en sg b.ö tös…

Sara87
0

Väldigt lik min Dennis som är Silvergrå :)

Helena1978
0

Kommer i håg när jag var nybörjare, tyckte allt var så intressant, ville veta allt på en gång, färgförkortningar var lite klurigt tills en dag när poletten ramlat ner.

Tycker dock det är lite synd att det inte finns en sida som visar alla färger. Tex Silvermink, silverkoppar, brunörad silversobel, dove yellow etc. Skulle dessutom vara bra att ha 3 djur i samma färg, så att man kan se hur de kan skifta mellan olika individer(samt olika hårlag såsom korthår, långhår, rex och satin).

Klurigaste färgen jag fick första gången i min kull med Kawsaki var dove umb och silverdove. Sen tycker jag som vanligt att det är svårt att skilja rödögd rost från cinnamon.

Geishas
0

Det är väl därför man måste veta vad som finns bakåt.
Visst skulle man kunna göra en sida med alla färger om alla färger fanns tillgängliga att fota.
Vi (SHF) har haft planer på att göra med fler hårlag men samma problem där.

Lotta

MartaEvelina
0

choklad ba satin är de för färg på min lilla Ammie

Helena1978
0

Skulle vara roligt om det gick att fixa, men förstår själv att det inte är det lättasteFlört 

Men det skulle vara roligt om det kunde efterlysas bilder med bra skärpa från hamsterägare som är villiga att delta i ett färggalleri med sina hamstrar. Sen finns det självklart färger som inte finns i Sverige men i andra länder, då blir det klurigt… skulle kanske gå att gallra bland bilderna så att de som är närmast och stämmer bäst överrens med standarden väljs ut.