Papper i kinden?
Lade nyss ner lite nytt papper till min lilla Caligua att bädda med eftersom han tycker om det.
Han började pilla med papperet och riva med det så jag tänkte "nu ska han bädda". Men nej, han stoppade in nästan allt i kinderna! (självklart har jag oblekt helt naturligt papper så det är inget farligt för honom)
Men jag förstår ingenting, varför gör han så?
Nu går han runt och ser ut som en liten tjockis, tokstollen. ^^
Dom gör oftast så för att sedan gå och lägga allt i boet :)
_Han lägger väl det i boet? :)
Min lilla prins äter sitt spån, och lägger sitt i boet. Sedan tar han och äter upp all sin mat i skålen och springer runt med det i kinderna. Han är min lilla busiga… son…? :P
/Plumz!_

#1. Aha, jo han gick runt med det i kinderna ett tag innan han gick in i boet och senare hade han spottat ut allt.
Det verkade så skumt bara, har aldrig sett att han gjort så innan.
Började ju undra om han blivit lite knäpp :)
:P Du skulle ha sett Hani när han fick sitt älskade Pringlesrör! Han sprang omkring en lång stund och flyttade allt papper från huset till röretXD Sötnosen^^<33

#4 Hahaha :D Jag försökte bädda åt Caligula i en stråboll förut, men då blev han arg och flyttade in allt papper till vanliga huset ^^
Har en hamstertjej här hemma som PROMT ska ha sitt bo i matskålen. Spelar ingen roll om jag lägger ut spån och massa papper i ett annat hörn.. Hon bär bort allt till matskålen ändå. Envisa tok!
// Sofia
_#6: Jag har inte toalettpapper, men min hamster sover och kissar i sin matskål har jag märkt. :P Men jag hoppas han lär sig att gå på sin toalett, och sova i huset. :)
Behövs verkligen toalettpapper till hamstrar när min har hamstervadd? Hamstervaddet jag har är så luftigt, så han inte kvävs.. :)
/Plumz._
#7 nej du behöver inte papper. har aldrig märkt någort problem med tex. hamsterneste vadden, eller vad den heter. den fungerar utmärkt, finns en minns inte namnet nu, men den kan de kvävas av och den blir jättevarm och suger åt sig minsta lilla fukt. papper har också bra upsugningsförmåga, så använd inte det. de kan få in pappr med kiss på i munnen!
Mvh
Mig
Usch! Jag har ju hamsterneste-vadden med gnagare som sover på. :P /Plumz.
#8-9 Vadd ska undvikas i största möjliga mån. Hamstern kan trassla in sej i detta och bryta benen eller strypas.
Papper som är kissigt tror jag faktiskt att hamstern låter bli att stoppa i munnen. Dom är inte dumma heller :) Å skulle dom va lite dumma å göra det ändå så är det nog inte värre än att det smakar lite blä ;)

vadd är faktiskt väldigt farligt för hamstrar och bör därför undvikas. Toalettpapper är mycket bättre.
Jag lyckades få min kompis att byta från vadd till toapapper istället och hamstern tycker att det är väligt kul att bädda och leka med! :)
Hamstern jag tar hand om gör samma sak, stoppar in i munnen och springer till boet (sååå sött!
)
min kompis hamster fastnar i pappret med benen hela tiden, så hon vet inte vad hon ska använda nu stället. någon som har tipps?
Mvh
Mig
#12 Man får riva sönder i mindre bitar.
// Sofia

#12 Hur fastnar den med benen i pappret? Jag river papper i långa strimlor och sen bäddar de själva med det. Har ingen som fastnar och jag har ett ganska stort gäng.
ska tippsa henne om det tack!
Mvh
Mig

#15 Inga problem. Man får prova sig fram lite vad som funkar bäst.