Keyla har rymt!
Keyla har lyckats öppna den helt stängda dunaburen och tagit en promenad i mitt rum nu när lägenheten stått tom i två dagar. Hittade henne nyss. Hon har bitit hål på min vägg, gnagt på listen och gjort ett hål i min säng. Men hon har även lyckats gnaga sönder ett helt paket Cyklo-F (tabletter mot riklig mens) och dess innehåll. Tror hon har fått i sig en hel del. Hur farligt tror ni det är?
Hon verkar lite hängig, hittade henne sovande bakom marsvinsburen. Men att hon är trött kan ju bero på allt hon gjort mot mina saker.
Värd på Choklad iFokus
Oj, det var tur att du hittade henne! Min hamster rymde från hagen för några dagar sedan, när jag var på toan och tvättade lite grönsaker. Sedan hittade vi honom under mammas säng… Jag var jätterädd!
Att hon är trött kan man nog förstå, efter allt hon varit med om. Om tabletterna är farliga eller inte vet jag inte…
Det kan nog inte vara speciellt bra.
Läs bipacksedeln (Är allt söndergnagt finns den nog på internet), där står biverkningar och liknande. Visserligen gäller det människor men man kanske får en aning om hur farligt det verkar.
Citerar:
"Cyklo-f är ett blödningshämmande medel. Det innehåller tranexamsyra, som hindrar effekten av det enzym som löser upp levrat blod (koagel). Detta leder till mindre blodförlust och att snabbare läkningsprocess återfås.
Tranexamsyra som finns i Cyklo-f kan också vara godkänd för att behandla andra sjukdomar som inte nämns i denna bipacksedel. Fråga läkare, apotekspersonal eller annan hälso- och sjukvårdspersonal om du har ytterligare frågor och följ alltid deras instruktion"
"Liksom alla läkemedel kan Cyklo-f orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.
Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna information, kontakta läkare eller apotekspersonal.
Vanliga (förekommer hos fler än 1 person av 100): Illamående, kräkningar, diarré, buksmärtor, huvudvärk och yrsel. Dessa biverkningar är dock oftast av lindrig och övergående karaktär.
Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 person av 100): Allergiska hudreaktioner kan förekomma. Enstaka fall av blodpropp, förändringar i färgseendet eller andra synrubbningar har också rapporterats.
Om Cyklo-f inte har tillräcklig effekt eller om Du inte tål Cyklo-f finns det andra metoder för att behandla riklig menstruation. Kontakta gynekolog som kan ge information om dessa metoder.
Värd på Choklad iFokus

Verkar ligga i generna det där med att rymma .. *muttrar* ….
Men ring vet. o hör vad dom säger tkr jag, då vet du ju om du behöver oroa dig eller inte! Så länge hon äter och dricker så bör det ju inte vara någon fara (: