Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 708 ggr
Superstars
0

BimBim luktar brunst!

Hej! 23 September fick ju BimBim bebisar vilka alla tyvärr dog 5 dagar senare….Jag undrar…när brukar ni para honan på nytt efter en sådan händelse att ungarna har dött….Idag luktar BimBim rent av mink…vilket jag brukar skoja och kalla det när de skall börja brunsta och luktar starkt pg av detta…Skrattande. Vissa honor har jag märkt luktar mer än andra när det är dags att börja brunsta.Glad

UlrikaD
0

Hon har ju fött bebisar så då bör ju vänta lika länge som om hon haft en levande kull. Alltså minst 3 mån, gärna längre.

Royalz
0

Iomed att hon är rätt gammal så skulle jag inte vänta 3 månader iaf. Är inte för sena parningar som 1 år.

UlrikaD
0

Jag har ju ingen aning om hur gammal BimBim är. Men är hon såpass gammal att hon passerat 1-års gränsen om tre månader så bör hon ju inte ha någon mer kull.

Superstars
0

ok!

Då parar jag henne på nytt i slutet av månaden då! Men då tror jag att jag skall brova med min svarta KH REX som jag tingat  från Zheverez för att få KH REX! Han kommer nu i November någon gång! Har inte bestämt vem pappan blir ännu!Glad

Superstars
0

BimBim var 6 månader när hon fick sin första kull…

UlrikaD
0

Men om hon fick bebisar den 23 september så har det gått en månad nu. Och i slutet på månaden har det iallafall bara gått 2 månader.

Superstars
0

ja! jag vet vi får se! Vi får se hur jag gör om jag väntar till Januari eller om jag parar henne i slutet av november! Har inte bestämnt mig ännu!Glad

Royalz
0

Hon är född 14 februari. Alltså är hon snart 9 månader.

Superstars
0

Just det ja! Då var hon ju 7 månader när hon fick bebisarna! Jag räknade tydligen lite fel…Tungan ute