Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 769 ggr
Superstars
0

Tingeling blir inte brunstig... :0(

Hej allihopa! Jag börjar oroa mig för Tingeling! Hon tycks inte bli brunstig.Rynkar på näsan Det var fjärde gången jag smekte henne på bakdelen igår men ingen ting alls. Hon stelnade inte till och lyfte upp rumpan istället vände hon bort rumpan. Jag börjar tvivla på att hon någon gång kommer att brunsta. Sådär var det förra månaden också. Ingen brunst. Hon är jätte gullig annars men  om hon inte kommer i brunst snart har jag nog inget annat val än att hitta ett nytt kärlekfult hem åt henne.Rynkar på näsan Jag hade bästämt mig redan från början att ha en liten skala avels hamstrar.

UlrikaD
0

Jag har råkat ut för det några gånger att jag inte hittat brunsten på en hona. Senast har det varit min Merry, svart d.s som jag hoppats ta kull på. Men nu har hon hunnit bli för gammal.

Hon kan mycket väl brunsta under väldigt kort tid så du missar det. Man kan ju inte peta på hamstern var tionde minut under ett dygn heller. Men brunstar någon gång gör hon ju säkert.

Man behöver väl inte omplacera bara för att man inte kan avla på dem, de är väl inte mindre gosiga och mysiga hamstrar för det?

[MissDiss]
0

Hon kanske brunstar p? natten? ?r det inte lite synd att omplacera henne bara f?r den sakens skull?

Superstars
0

Vi skall se vad jag gör! Jag har inte alls bestämt mig ännu om den saken om jag omplacerar henne eller ej.

Jag har kollat även på natten eftersom jag själv är så gott som nattmänniska… Jag började smeka henne på bakre delen redan klockan 9 på kvällen och höll på så med en och en halv  till två timmars mellanrum. Ingen brunst! Jag skall kolla ännu ikväll… Men har inga större förhoppningar om någon brunst….

Superstars
0

#1 nej det stemmer dom är lika gosiga för det fast de inte brunstar….Glad

Roxie
0

Jag har en tjej som jag haft i mer än 1,5 år. Kan fortfarande inte se när hon brunstar. Vissa är väl mer diskreta av sig.

// Sofia

Superstars
0

Jag har börjat tro att Tingeling inte brunstar pga att hon är nervig. Hon var väldig blyg och nervös när jag fick henne. Även efter daglig kel och umgänge med henne så är hon fortfarande nervös och blyg! Jag har också märkt att hon på något sett blirnervös även att vara nära andra hamstrar….Hon ser inte ut att må så värst psykiskt bra! Jag har börjat ta en allvarlig funderare om jag kanske ändå behöver hitta ett hem åt henne där hon får vara det ända djuret i huset. Hon skulle kanske må bäst då! Klarar inte av att se henne sådär nervös! Jag tycker så om henne och vill hennes bästa! Så om hon blir lugnare av att få vara det ända djuret i någons hem där hon får det lugnt så då tvekar jag inte att ge henne ett nytt hem.

Vinyl Blair är också blyg och lite nervös men inte alls som Tingeling i allafall. Blairs Blyhet och nervositet går att åtgärda. Han har blivit bättre sedan jag fick hem honom. Så han börjar så småningom bli lika cool som Knut och Zvullo.