Jack
Jack som jag nu har döpt den lilla sötnosen till.
Jag köpte honom för en vecka sen drygt på en djuraffären, han är en lh guldhamster, dom sa att han var 10v men har härigenom fått reda på att han omöjligt kan vara det, dels då han är sjukt stor och dels för att han har jätte lång päls!
Han är väldigt "seg" av sig och sover väldigt mycket.
Även när jag släpper honom lös i mitt rum kan han bara sitta helt stilla efter ett tag springer han men sen sitter still igen.
Kan det vara så att han är väldigt gammal eller är han bara sånn?
Tacksam för svar
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Har du provat att släppa lös honom på olika tider? Det kan helt enkelt vara så att han har en annan dygnsrytm än du. Ni har ju inte känt varandra så länge ännu. Testa lite olika tider och se ifall det gör någon skillnad.
Tycker du ska gå tillbaka till djuraffären och fråga varifrån och när de fick honom. För 10v är han ju inte som sagt och det betyder ju att de faktiskt ljuger för sina kunder.
Men kunde ju vara roligt för dig att få rätt information.
ja jag släppte lös honom igår naqtt är jag var vaken vid tre någongång och han var uppe och åt lite. Fortfarande samma reaktion. :/
Nej det är sant jag har ju inte haft honom så länge!
Ja jag ska gå tillbaka nu nästa vecka och verkligen fråga ut dom, att ljuga för sina kunder är ju inte särskillt smart.
Jag hade ju fortfarande köpt honom om han var ett som om han var 10v.
En av mina hamstrar är sådär "seg" som du beskriver.. när jag fick henne som liten så trodde jag alvarligt talat att det var nåt fel på henne. Hon kunde liksom sitta i trans huuur länge som helst.. rörde sig knappt i handen när man höll i henne hehe..
Men för hennes del så är det väl mer ett personlighetsdrag än ålder, för hon har piggnat till nu på senare tid (hon är 1 år nu).
Så han behöver säkert inte vara så gammal bara pga det,, han kanske bara är en liten segis 
Men jo,, han har helt klart en hel del päls *ler*
Dumma djuraffärer,, går aldrig lita på!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
hahha, ja så kan de ju vara :)
Det är bara att vänta och se!
Men det är just så han gör, sitter som i trans ibland helt stilla :P
Men han är nog en liten segis allt :)
Ja att man inte kan lita på dom :/
hahaha ja jag känner igen det så väl alltså.. för när Kjell-Yngve var mindre så kunde man typ peta på henne i buren å hon stod bara still, helt "borta". Ibland trodde jag att hon hade dött ståendes *lol*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hahhah vad söt :D