Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1750 ggr
Jossangizmo
0

Brutet ben.

Ni kanse kommer ighåg mitt inlägg om Gizmo? Annars hittar ni det här. Där kan ni även läsa historien om vad som hände. Jag gick då till vetrinäern med honom och fick antobiotika (vet inte hur det stavas men ni fattar nog) dom sa inte så mycket om han jätte svulna och brutna ben. Jag gav honom antobiotika 5 dagar. Efter det har svulnaden gått ner och benet är bättre. Jag har låtit det läkt av sig själv ett tag nu, men det går långsamt frammåt. Hanär ganska gammal, ca 2 ½ år :O Men frågan är ska jag fortfarande låta det läka av sig själv? Han stöttar på det och det vetkar som att han inte har ont.

Men det ser helt av ut närhan går…

Roxie
0

Kan du inte lägga upp en bild?

// Sofia

Jossangizmo
0

Det får jag göra imorgon, jag loggar in så fort jag kan då. För jag kan inte fota just nu för då måste jag fota med min dumma mobil kamera >.<

Jossangizmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag inte den bästa kameran heller, jag har den dåligaste xP

Men här är ett foto ;) Det är den tassen som är bruten.

Roxie
0

#3 Aj, ser lite galet ut? Vad säger veterinären?

// Sofia

Jossangizmo
0

Vi har inte gått till vetrinären sen han var skadad och då han hade en 3ggr så stor tass. Men det är den ju inte nu längre. Den är fortfarande bruten men det har läkt en del sen jag gav honom antobiotika. Ska jag fortfarande låta det läka av sig själv?

Roxie
0

Alltså.. hmm.. Vad sa veterinären när han gav dig antibiotika? För det första så hjälper inte antibiotika mot ett brutet ben, den hjälper/hämmar bara om han tex har en infektion i det brutna benet.
Det finns inte så mycket man kan göra om en hamster brutit ett ben, går inte direkt att gipsa. Det ska alltså självläka, men om benet/tassen fortfarande är svullen bör du nog kolla upp det. Hur längesen bröt han benet?

// Sofia

Jossangizmo
0

Händelsen var ungefär 10/9. Svullnaden är nere. Det är inte svullet (jag jag kan se eferson de lika stora(?))

Verinären sa att benet kunde vara brutet och att jag skulle ge honom atibiotika. Mycker mer sa han nog inte…  (förutom att han berättade lite om antibiotika)

Roxie
0

Verkar han ha ont då? Eller går han normalt?

// Sofia

Jossangizmo
0

Det ser ut som att han inte har ont. För han stöttar på det och går på det och sånt. … Så ja, han går rätt så normalt tycker ja…

[Sniff]
0

Om han verkar må bra och så… Låt honom vila ett tag till, tills du är säker på att benet har läkt…

Jossangizmo
0

Okej, tack för hjälpen =) (du kan ju okså se lite på bilden hur han går ;))

Roxie
0

Det var han som blev biten av din råtta? Isf tror jag att det blev en infektion, och att det förhoppningsvis går över.

// Sofia

Jossangizmo
0

japp, det var han so blev biten av en råtta. Vi får hålla tummarna att det går över :)