Alice ungar
I torsdags natt/kväll födde Alice 7 ungar. Det här en syskonpraning (tjuvparning, inget jag kan göra ngt åt). Idag är dom 5 dagar och jag tog några bilder 
Mamma Alice, silversvart vitmagad lh satin
Pappa Edward, nf umb mörk lh
Jaha, då visade det sig att den bruna "okända" färgen med kindteckningar är bö silvergrå <3 muuumsigt ^^,
Vilka sötisar! Kan det hända nåot med ungarna om det är en ssyskonparning?

Hur går det för den lilla vita? Tar den sig och växer ikapp sina syskon? Jättefin kull! Grattis :)
#17 Tack! näe, det är inte så farligt inom hamsteraveln… men ändå inte kul ju :c
#18 Tack! Japp, eller den har blivit större men inte lika stor som alla andra ännu, men snart^^
gud va söta! och jag diggar bild #1 haha, jag lyckas alltid få till såna bilder på min hamster..
Aw, söta<3
Vad coolt med en silvergrå! visste inte ens att dom bar på det ^^

för att få sg bör ena föräldern vara en silvervariant.
är mamman månne silversvart?
vad var hennes mor för färg?
Så sötah :)<3

Grattais :D
Jag vill ha alla ungar haha :P
Jag tycker att den bruna ser ut som en rost umb. :)
Grattis till bebbarna!
Ett litet tips vid misstanke om Sg e att du tittar på höftprickarna… e d vita så e d Sg (variant)…. 
Ojsan, har inte orkat uppdatera… hehe,
#23 ja alice e ju silversvart, tror jag, det sägs olika….
Ja Johanna hade rätt hehe, sg var rost umb ;)
Sötisar^^

#29 vilken mysig bild :)
choklad vitmagad satin (syns inte) hane
Undrar om det kanske inte är silverchoklad?
Åhh vad dom är söta! :D
Gillar verkligen den lilla silverchokladen….

åååååååååå nf-en 
ja de är såå sööta allihopa.
hih ja dom är grymt söta o fina :) Tack!
Jättesöta bebisar!
Men jag måste fråga om ngn av mor el farföräldrarna e vitmagat? El varför tror du d e vitmagat? Ser att mor å ngn bebis har vit fläck på magen men d e vanligt (tyvärr) å d innebär inte att d e vitmagade… många av mina födda sobelbebisar har haft vit fläck på mage, vita tassar å vit haka, vilket jag försökt avla bort då d ej e önskvärt enligt färgstandarden.
Tror inte mor e silver heller pga utfallet… (man kan ALDRIG se om d e silver choklad el silversvart utan först vid parning med en icke silverpartner kan man se d)
#47 Mamma är sivlersvart för när hennes pappa (nicke nyfiken) parades med Emilias (medarbetare chocomian) Bianca blev det endast silvervarianter, så om jag inte fattat fel var det därför. Och hon är vitmagad (det är jag helt säker på) :)
Men bara för att hennes pappa e Sg behöver d ju ej betyda att hon e d… om nu inte även hennes mor e Sg för då blir d ju 100% Sg bebisar…
E hennes mor el far vitmagad el roan då? Whwh e ju oxå dominant såsom Sg…
Ja jag försöker bara att hjälpa så jag hoppas du tar mina inlägg på rätt sätt…
#49 Jo jag förstår :) Ah alltså hennes pappa (alice pappa då) är silversvart vitmagad och hans mamma är rö sg (går många diskutioner runt det men tror det var så). Blir det rätt nu? :P (lite förvirrad, men iaf borde alla bli vitmagade?)
Ja d e ju svårt för mig att avgöra när jag ej sett hennes föräldrar (vad d e för färg)…
å som sagt så e d många som tar för givet att en hamster som e svartbaserad å lite blekare än vanligt, e silver…. men d e ju som med allt annat att d finns bättre å sämre varianter… + när kjolen å hanpälsen växer ut så e den pälsen ALLTID betydligt ljusare.. kan man även se på en vanlig nf tex…
Nu vet jag ej om jag tolkar dig rätt… men tror du att vitmagat å Sg e samma??
#51 Ah förstår, jag har inte riktigt koll på kullens färger o släktens färger för det var ju aldrig menat att den skulle komma
Oj nej nej, sg är ju silvergrå som ör en vildfärgat färg (en av det varianterna) och vitmagad en gen ju, WHgenen :P. Hih det har jag full koll på ^^
Va bra!!
Så då återstår ju bara en fråga till för å klura upp detta… hihi..
E mammas mor el far en vitmagad el roan??
Oj d bidde 2 likadana inlägg… sorry.. kanske ngn kan ta bort den ena?
Hmm ska kolla det, har inte stor kolla på stammisen *glömt*
Kollar senare :)
Åh vilka söta bebisar!!

nicke nyfiken som är deras far är inte vitmagad som det först misstänktes.
med en säker,icke vitmagad hona gav han inga roan el vitmagade så jag har fått förklarat för mej av en uppfödare jag litar på att han inte är vitmagad så alltså ligger inget sånt ifrån honom.
#58 Ja juste, det sa du ju…. 
Men åh, nu blir allt som en röra i mitt huvud :c
Inte då!!
Nu vet du ju att d e choklad, svart nf umb du fått…. rätt å slätt… utan Sg å utan Whwh… Så himla bra att reda ut d tycker jag så d blir rätt!! Eller hur då??
hih det lät rätt :) Fast tycker mig att chokladen har röd aktig färg i ögonen, ska kolla i olika ljus ^^,

bytade den vita färg? :P
#62 Nä den lilla vita gick tyvär bort.
#63 Dog den? :O Nej! <333