Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1362 ggr
Dressan
0

Hjälp.. min hamster är sjuk

Hade en dvärghamster som dog för ett tag sedan.. sen fick jag 2 nya av min pojkvän.. efter 1 vecka va vi tvungna att avliva den ena..

och nu så har den andra fått skabb.. jag tror nästan att det är så allvarligt att vi måste avliva honom..

han hostade upp blod och bara ligger i buren.. och gör inget..

sen så har vi 17 möss, 1 guldhamster, 3råttor och 1 kanin..

så jag vet inte vad jag ska göra.. ska jag ta honom till vet och kolla så det är till 100% skabb .. så inte alla andra djur får utslag? eller ska jag köpa skabb medel på apoteket?..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Roxie
0

Om han hostar upp blod tror jag inte det är någon idé att ens börja med nån behandling på honom, men kanske bra att veta för de andra djurens skull. Hoppas det går bra!

// Sofia

Dressan
0

men om han skulle dö idag tex.. eller rom vi måste akut avliva honom nu.. kan man tex frysa ner honom och ta med honom till vet så de kan kolla upp det? eller dör skabbet då?.. vill inte att mina andra djur får utslag. vill att de blir behandlade innan det kommer =/

Mvh Caroline

Roxie
0

Personligen skulle jag åka in akut.

// Sofia

Dressan
0

vårat djursjukhus har öppet till kl 11 idag.. sen har jag ingen bil.. så vet ej hur jag ska ta mig dit.. men tror ni att man kan ringa?

Mvh Caroline

Roxie
0

Klart du kan ringa. Man kan ju alltid rådfråga. Har inte dina föräldrar eller nån kompis bil då?

// Sofia

Dressan
0

bor just nu hos min pojkvän.. och hans mamma har bil.. men hon kommer ALDRIG köra oss dit.. för hon bryr sig inte om de små liven

Mvh Caroline

Dressan
0

annars får min pojkvän köra.. fast att han inte har körkort.. jag vill inte att mitt djur dör Gråter

Mvh Caroline

Roxie
0

Nähe okej :S Du får väl ringa veterinären och rådfråga iaf.

// Sofia

Dressan
0

min pojkvän gör det precis.. och hoppas att vi får komma in imorrn.. :/.. hatar när det ska hända något med djur

Mvh Caroline

Dressan
0

puuh.. vi fick en tid imorrn kl 7:50 så vi får hoppas att han lever då.. så man kanske kan rädda honom :/..

Mvh Caroline

Roxie
0

Vi håller tummar och tassar här hemma!

// Sofia

Dressan
0

Tack :).. och tack för hjälpen.. fick panik här hemma.. vill inte att mina djur ska behöva dö i onödan :/

Mvh Caroline

southdakota
0

Hur har det gått?

Dressan
0

Vi valde att avliva honom.. eftersom han mådde så dåligt.. de tog skrapprover på honom och hittade inget.. bara an massa var..( de tro det va cancer)

Mvh Caroline

southdakota
0

Vad sorgligt Rynkar på näsan

Dressan
0

jo :/.. men han trivdes inte att vara själv sen han bror gick bort.. så nu får han träffa honom igen iaf.

Det är aldrig kul när man måste avliva ett djur .. usch :/

Mvh Caroline

[Sniff]
0

Vad synd!  :(

Lellson
0

Ja!!Gråter

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Dressan
0

a :/.. jag som va så ledsen när min första dvärgis dog.. så fick jag 2 nya.. efter bara någon månad dog båda .. Gråter

Mvh Caroline

Anfa
0

Beklagar Gråter

Dressan
0

tack .. gud vill nog inte att jag har dvärgisar.. han vill ha dem för sig själv

Mvh Caroline

Englatassens
0