Små framsteg
Jag tycker att jag gör små framsteg med att få Texas tam 
Han är rätt nyfiken men jag kan inte tänka mig att han var särskilt handtam innan.
Hela han skakar när han försöker våga gå fram och lukta på handen. Förutom om man ska ge honom nåt som han verkligen tycker är riktigt gott förstås, då vågar han rätt snabbt
Typ som en mjölmask eller majsbitarna som finns i fodret.
Han verkar i alla fall gilla att vara i akvariumet jag har. Det är ju lite mer yta att springa runt på än buren. Så när jag är hemma och vaken får han vara där, annars får han vara i buren. Just för att jag har katter här hemma, och vill inte riskera något. De har inte testat öppna dörren än men jag vågar inte chansa ändå.
Igår vågade han förresten t.o.m gå ut ur huset till min hand, dock så skakade han väldigt mycket då också och gick snabbt in i huset igen. Men det är i alla fall framsteg.
Hoppas han vågar mer och mer
Har ju ändå bara haft honom ungefär typ 10 dagar.
Ville bara prata av mig lite grann.

Vilken sötnos! Var kommer han ifrån? Är han korthårig?
Mjööölmaaask? *rynkar på näsan* Hehe, har jag aldrig gett mina hamstrar men kan tänka mig att det smakar smarrigt! Man kanske skulle testa. Hur ofta kan man ge dem det? :)
Köpte honom av en familj här i Luleå. Skulle gissa att han kommer från djuraffär från början. Han är ca 1 år.
Haha vi hade ändå mjölmask här hemma eftersom vi har bönsyrsor och jag läste nånstans att man kunde ge en mjölmask lite då och då.
Vet inte hur pass ofta man kan ge.

#3 Aha! Jag trodde han var yngre :) Kämpa på med att få honom tam. Det är mycket trevligare då :)
Jag har nyligen fått en hamster, Hani, han är ca 2 månader nu och jag har börjat lyfta honom lite föriktigt nu:D Han är mycket tamare än vad han var från början och han har börjat lyssna till sitt namn:) Fast det är lååång väg kvar…^^
Kämpa på och fortsätt träna;)
Vad söt, kul att han blir tamare och tamare 
Jag tror det finns en stor chans att han kan bli ganska tam eftersom han är så nyfiken och vågar komma fram tillslut och lukta på handen redan efter bara några dagar.

vad roligt att han gör så stora framsteg :-D
Mvh
Mig