Lite frågor om guldhamster
Hej! Jag ska köpa en guldhamster snart för min förra lilla hamster Nisse dog. Iallafall så ska jag köpa en ny Så jag har lite frågor som jag hoppas att ni erfarna hamsterägare kan svara på.
1.Vad är bästa bottenmaterialet till långhåring guldhamster?
2.Någon sa till mig att hamstern alltid ska ha tillgång till mat. Menade han att man ska fylla på så fort som tar slut??
3.Ni vet såna där "pinnar" som det sitter massa solrosfrön,nötter och annat hamster godis på, som man ska hänga i buren. Äter inte hamstern upp allt på en gång då??
Vore jättetacksam om ni svarade

1.Vad är bästa bottenmaterialet till långhåring guldhamster?stora bitar som inte lika lätt fastnar i pälsen tex toalätt(ett pappers pellets),träpellets,flis
2.Någon sa till mig att hamstern alltid ska ha tillgång till mat. Menade han att man ska fylla på så fort som tar slut?? skålen kan vara tom men ändå har hamstern mat i sitt lilla föråd. en stor matsked fröblandning om dan brukar räcka. de får ju även frukt,grönt å annat tilläggsfoder.
3.Ni vet såna där "pinnar" som det sitter massa solrosfrön,nötter och annat hamster godis på, som man ska hänga i buren. Äter inte hamstern upp allt på en gång då??de flesta gnager inte av allt påengång utan de gnager lite då å då.
Tack så jättemycket! jag har gått runt och grubblat på det där hur länge som helst!
1.Vad är bästa bottenmaterialet till långhåring guldhamster?
Det bästa är toalätt, och det som Zheverez skrev ovan.
2.Någon sa till mig att hamstern alltid ska ha tillgång till mat. Menade han att man ska fylla på så fort som tar slut??
Jag fyller på med en näve mat varranan dag ungefär :)
3.Ni vet såna där "pinnar" som det sitter massa solrosfrön,nötter och annat hamster godis på, som man ska hänga i buren. Äter inte hamstern upp allt på en gång då??
Mina brukar ha kräcker stänger i 1-2 veckor innan dom tar slut, men det är olika hur mycket dom gnager :) Ibland tar den slut på bara några dagar.
mät upp cirka två matskedar varje dag och ge den, så håller du alltid koll på hur mycket den äter.
Mvh
Mig