Snart bebisar!
Vår, eller ja dotterns, guldhamster Iris ska få barn vilken minut som helst! Eller ja under kvällen i alla fall tror vi. Ska bli SÅ spännande!!
I morse hade hon flyttat på toalådan och burit ut alla trsor från boet och lagt dem bakom toalådan istället. Men då vi flyttade på toalådan för att låta henne få hållas till där hon vill började hon traska tillbaka med trasorna till boet. Snurrboll!
Skickar med en bild från igår.
Stör henne inte när hon boar, det kan vara ett stressande moment!
Och ett stort lycka till! :)

Det har kommit bebisar!!!
Ingen aning om hur många. Hörde bara att det lät lite annorlunda så jag föste undan trasorna lite och såg att det låg små rosa pluttisar där. Så vi la på dem trasorna igen och gick ut och lät dem vara ifred.
#2 Ah!! Så avundsjuk! Grattis! :)
Grattis! ^^
Stort grattis! Hoppas att alla klarar sig;) Riktigt fin mamma<33
Grattis! :)
Ska själv få bebisar ikväll :) Honan håller på och bädda förfullt.
Grattis!
// Sofia

Tack för alla grattis! Idag gick Iris och åt och vi passade på att spana på bebisarna. Dotra tror att det var nio stycken hon satt i en lite bättre vinkel än jag gjorde! Vi har inte rört dem utan bara tittat genom gallret. Bytta toa åt henne med det verkade behövas, i övrigt få hon vara i fred. De är så pötelipöta de små liven!!!
Grattis! Vem är pappan och vilken färg är han?

Pappan heter Dianthus Diesel och är långhårig silvergrå! :) Det är Dianthus kull som föds här hemma hos oss.

grattis till kullen.

Grattis! Jag har en syster till Diesel här hemma, Debbie.
Grattis!
// Sofia

#12 vad häftigt! Vart bor du någonstans?

#0 och #2, tänk på att inte vara och röra i boet när hon precis har fött, luktar det något annat än honan själv bland bomaterialet elr bebisarna kan hon i allra värsta fall äta upp dom. Bara ett litet tips 
Grattis till kullen!

#14 Jag bor i Göteborg.