Köpa en ny hamster..
De känns jättetomt i mitt rum utan en hamster..
Men jag är rädd att om jag köper en ny kommer jag sakna min gamla ännu mer.. Vad tror ni? Tycker ni jag ska köpa en ny hamster eller ska jag vänta? :(

Du kan ju vänta och se hur det är, men det hjälper nog oftast att köpa en ny att gosa med. Det är klart att du saknar den andra men jag tror att om du köper en ny så håller du tankarna borta. Eller är jag helt fel ute?
Lycka till!!!
Om du tvekar, så vänta tills att du känner att du verkligen vill skaffa hamster igen, och då för att du vill skaffa hamster och inte för att du saknar den förra. Jag vet de som har mist en hamster och sedan saknat den så mycket att de skaffat hamster igen, men så har inte personligheten stämt in riktigt och/eller så har de inte varit redo, eller precis som du säger börjat sakna den förra mer.
Känner du däremot att du vill skaffa hamster igen och är beredd på att det kan vara en helt annan sorts personlighet, så kan det bli precis som #1 säger att du kan hålla tankarna borta när du behöver tänka på den "nya". :)

känn efter och ta det beslut som känns rätt för dej just nu.
blir det en ny så tänk på att det inte är samma som tidigare.den nya kan ha ett annat sätt,vara lugnare el mer speedad osv.
köp helst en som inte har exakt samma färg djup och teckning då påminns du inte lika starkt å jämför hela tiden med den som gick bort.