Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1065 ggr
lovelybirma
0

Hamsterkull på G?

Hej! Här har ni en fd hamsterägare & uppfödare dessutom. Detta var många år sedan men hamstersuget har funnits under alla dessa åren! Jag är boende i Skåne & har letat lite över nätet efter hamsteruppfödare. Hittar inte de TVÅ jag köpt mina tidigare hamstrar från tidigare, jag antar att de lagt ner. Någon som vet? Pratar om Citadellets & Limelights!

Jag vill ha tips på uppfödare som föder upp fina, friska & STORA hamstrar med fint temperament. Helst LH.

Färger jag är intresserad av:

Silverdove

Sobel

Cremé

Även andra färger..

ememem
0

Kan om du har möjlighet rekommendera att besöka SSV's utställning den 31 okt i Hässleholm. Ingen försäljning sker där men du kanske hittar en uppfödare som föder upp de färger du söker!

UlrikaD
0

Tror du får bättre respons om var dessa uppfödare tagit vägen ifall du frågar på SHF:s forum. Där finns det många uppfödare som varit med ett tag.

Jag föder upp alla de färgerna ovan i LH. Men jag bor dock i Göteborg.Flört

Du får gärna kika in på minhemsida.

lovelybirma
0

#1 Vore så himla roligt men har tyvärr inte möjlighet just nu :(

#2 Ja jag får nog göra det :) I annat fall får man köra upp till GBG *skrattar*

lovelybirma
0

#2 Jag hittar inte forumet på deras hemsida :(

UlrikaD
0

Man klickar längst upp till höger på förstasidan. Men här är direktlänken:

http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php

Imasy
0

Jag tror inte dessa uppfödare du skriver om är aktiva i dagsläget. Du kan ju även kolla här under "länkar", så hittar du nog uppfödare i din närhet.

Be-Bopz
0

Jag har skickat dig ett pm =)

Englatassens
0

Citadellets har tagit en paus på obestämd tid å Limelight har lagt ner för flera år sedan..

Ser att Be-Bopz kontaktat dig å hon har stora fina djur (hon gillar den större sizen liksom jag Flört)

Lycka till!Glad