Hamsterkull på G?
Hej! Här har ni en fd hamsterägare & uppfödare dessutom. Detta var många år sedan men hamstersuget har funnits under alla dessa åren! Jag är boende i Skåne & har letat lite över nätet efter hamsteruppfödare. Hittar inte de TVÅ jag köpt mina tidigare hamstrar från tidigare, jag antar att de lagt ner. Någon som vet? Pratar om Citadellets & Limelights!
Jag vill ha tips på uppfödare som föder upp fina, friska & STORA hamstrar med fint temperament. Helst LH.
Färger jag är intresserad av:
Silverdove
Sobel
Cremé
Även andra färger..

Kan om du har möjlighet rekommendera att besöka SSV's utställning den 31 okt i Hässleholm. Ingen försäljning sker där men du kanske hittar en uppfödare som föder upp de färger du söker!

Tror du får bättre respons om var dessa uppfödare tagit vägen ifall du frågar på SHF:s forum. Där finns det många uppfödare som varit med ett tag.
Jag föder upp alla de färgerna ovan i LH. Men jag bor dock i Göteborg.
Du får gärna kika in på minhemsida.

#1 Vore så himla roligt men har tyvärr inte möjlighet just nu :(
#2 Ja jag får nog göra det :) I annat fall får man köra upp till GBG *skrattar*

#2 Jag hittar inte forumet på deras hemsida :(

Man klickar längst upp till höger på förstasidan. Men här är direktlänken:
Jag tror inte dessa uppfödare du skriver om är aktiva i dagsläget. Du kan ju även kolla här under "länkar", så hittar du nog uppfödare i din närhet.
Jag har skickat dig ett pm =)
Citadellets har tagit en paus på obestämd tid å Limelight har lagt ner för flera år sedan..
Ser att Be-Bopz kontaktat dig å hon har stora fina djur (hon gillar den större sizen liksom jag
)
Lycka till!