Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 662 ggr
[MissDiss]
0

Behålla temperamentet 2

Hej! Nu har jag fått låna hem en guldhamster tjej som min hane ska få para sig med. Jag har gjort ett försök att sätta ihop dem, och hanen gjorde något som såg ut att kunna vara en parning, som efter en stund slutade med bråk. Hanen är en offwhite satin och honan en mörk normalfärgad, båda är korthåriga. Och nu tänkte jag kolla om någon kan hjälpa mig att luska ut vilka färger som kan komma fram. I denna länk så finns en bit av hanens stamtavla: Behålla temperamentet

Honan har också stamtavla som jag kan skriva upp här om det är någon som vill se. Skrattande

Om denna "parningen" blev lyckad räknas ungarna till slutet på Oktober. Om någon redan nu vet att han/hon är intresserad av en bebis, så hör gärna av er redan nu, så jag har koll på om någon är intresserad. Hör av er på min mail MissDiss@live.se eller via PM här. Inte i tråden tack!

Zheverez
0

de brukar para sej flera gånger vid samma parningstillfälle.

honan står still och låter hanen para flera gånger på raken,sen tar han en paus och tvättar juvelerna, nya parningar å så håller det på. honan brukar oftast stå still tills hon anser att han gjort sitt.

de högbrunstar ca 3-4timmar, då är det lättast att få till en parning. ofta är det på kvällen el natten. 20-02 brukar mina vara parningsvilliga.

[MissDiss]
0

#1 Okej :)