Är det åldern som knackar på?
Är det åldern som knackar på?
jag tycker det är väldigt stor skillnad på min dvärghamster nu och för ca 4 månader sedan. Hon har gått ner kraftigt i vikt och hon ha misst nästan hela sin mandarinfärg :/ jag har inte gjort något annorlunda på sistonde heller som skulle få henne att må sämre eller så. Hon är väl kring året ungefär men jag vet inte om det är gammalt eller ej? dock är hon lika pigg som helatiden innan ju…
har ni några ideer?
såhär ser hon ut nu (tog fotot precis)
hon har ifs lite kvar av sin mandarinfärg, men inte mycket.
Innan såg hon ut såhär, ca 4 månader tidigare.
?!?!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det första jag kom och tänka på är väll om det är hennes vinterpäls? Jag kan inte så mkt om dvärghamstrar, om dom får vinterpälsen ungefär nu, ngn annan kan säkert ge bättre svar på det.
Man brukar ju säga att dom oftast lever ca 2-3 år, 3 år är nog inte så vanligt. Men hade du henne förra vintern? Om du kommer ihåg om hon ändrade färg då?
För på bilerna syns det ganska tydligt att hon ändrat mkt i färg.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Vinterpälsen brukar inte göra så att dom går ner i vikt, men jag tror det beror på att hon börjar bli lite äldre. Sän kan det ju vara att hon har någon sjukdom, men det är ju bara ett alternativ.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Oj, det va väldigt stor skillnad. Du har inte ändrat kosten eller så?
tack alla för svaren
#1 nej jag hade henne inte förra vintern, jag köpte henne när hon var vuxen tror jag. tidigt i våras. så vet inte om hon hade annorlunda färg då faktiskt.
#2 hoppas det är åldern isf och inte sjukdom bara.
#3 nej jag har samma som innan, samma underlag i buren, allting är likadant.
:/
Medarbetare på Hundar.ifokus

Sötnos!:D