Behålla temperamentet
Hejsan. Jag har en guldhamster som heter Pluto som är helt underbar på alla sätt. Jag skulle vilja behålla hans temperament. Så nu undrar jag om det är någon som skulle kunna tänka sig att låna ut en hona till mig så jag får prova att ta en kull en gång. Han är en offwhite hane på lite mer än ett år. :)

Aså år han en guldhamster??
#1 Ja, juste förlåt. Kanske skulle skrivit det också. Det är en guldis :)

Typis mig jag vill para min hamster med någon fast jag har en kille!! Om jag hade en tjej skulle jag göra så min hamster skulle para sig med din hamster
_________
Att skriva med endast stora bokstäver uppfattas som skrikigt vilket blir svårt och stressigt för andra att läsa. Tänk på det när du skriver nästa gång. /Tazzar - Medarbetare
#3 Skriv inte med caps lock på är du snäll.
#9 Okej.
Finns det ingen som skulle kunna tänka sig att låna ut en hona till mig som jag kan para med min underbara älskling? Vi kan självklart göra en överränskommelse angående ersättning och sånt via mail. :)
Det är nog svårt att få låna en hona när kullen inte har någon mening för aveln.
Bättre att du köper dig en hona isåfall.
#10 Berätta gärna mer om syftet med kullen, förutom din hanes temperament. Då kan det bli lättare att finna eventuella avelshamstrar.

gärna bild på honom, bakgrund ,var ni bor osv.
är han kh el lh?
vilken färg önskar du dej på honan?
vilka färger önskar du få i kullen osv?
Han är en Offwhite satin kh.
Jag vill för det första hålla hans fina temperament vid liv. Sen så vill jag behålla en hona från honom som man eventuellt kan fortsätta ta kullar med. Jag vill jätte gärna bli uppfödare. För mig betyder liksom pengarna inte lika mycket, det viktigaste är att djuren mår bra. Så om jag får låna en hona så delar vi självklart på den summan man får in för ungarna och så. Färg spelar egentligen inte så stor roll. Det är mer temperamentet jag är ute efter. Det får jätte gärna vara en långhårig hona, men inget måste. Det enda som är ett big no no är att honan inte får vara för ljus då jag hört att det inte är bra att kombinera en ljus med en annan. Så gärna en mörkis :)
Pluto har en stamtavla också :) (Har dock inte riktigt förstått hur man förstår den men jag knepar och knåpar på det :P)
Här kommer en bild på Pluto <3
På framsidan av stamtavlan står i alla fall:
Namn: Pluto
Färg: Offwhite
Hårlag: Korthår satin
De var 12 stycken i kullen. 3 lh varav två är satin en vanlig. 9 kh varav 4 är satin. De fick färgerna Offwhite, Choklad, Caramel, Silvergrå och svart. :)
På baksidan är ett rutsystem med nummer i som det står färg, hårlag, namn och datum i, orkar inte fylla i datumet då det är 31 hamstrar bakåt i stamtavlan:
1. Pluto sen datumet han är född. Färg och hårlag.
2. Kolarängens Ice Storm. Offwhite brunörad, korthår
3. Malliga Malin, Normalfärgad, kh satin
4. Ängshöjdens Darin, Cinnamon umb, kh
5. Ängshöjdens Karamell, Albino, Lh
6. Sven, Svart, kh
7. Una Fortiva Lagrima, Rost rödögd umb, kh satin
8. Arctican Xeppo, Honey umb, kh
Det är en bit av det som står.

malliga malin och icestorm har jag en unge efter.
kanske är de kullsyskon 
#17 Haha okej ^^
vart ligger Nykvarn??
han va fin iaf!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
1,5 Mil från Södertälje :) (Sydväst om stockholm, men fortfarande inom Stockholms län, liten "by" är vad jag kallar det men xD)
oki.. för långt bort för mig ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#21 Haha ja :P