Vad jobbar ni med?
Kunde inte hitta någon liknande tråd, så tänkte skapa en nu..
Intressant att få veta vad alla härinne jobbar med tycker jag :)
Vad jobbar ni med?
Och vad har ni för uppgifter på era jobb? :)
Är arbetslös, men har h*cken full endå 
Har annars bara jobbat med kundservice yrken :)

Hur kan den vara full? :o sparat? :D
Ah okej, tycker det verkar rätt intressant och omväxlande arbete inom service, jag hade gärna velat pröva på något med recenption/telefonist inom något företag :)
Får se vad för jobb som kommer i sommar som man kan söka ;P

Jag jobbar på djuraffär 3 dagar i veckan.. :) De andra dagarna är jag som Imasy; arbetslös men med häcken full! *haha* :P Har en son på 2 år att ta hand om så jag har att göra ändå.. :P
// Nathalie
Jag går i samma tråkiga skola, jag har mkt att ta igen nu när jag nästan är friskförklarad. Betyg ligger och väntar nästa termin XD

#3 Ah okej, hur är det att jobba i djuraffär då? :) och varför just 3 ggr/veckan? :o Aaaw, ja det är tillräckligt med jobb när man har barn hemma ;)
¨som #4 , samma gamla uurtråkiga skola . bara några år kvar tills allvaret börjar ! (a)

#6 Det blir nog spännande! ;)
Går i skolan jag med. Men bara en termin kvar i grundskolan!
Jag e Arbetssökande ;) Jobbar ibland i en djuraffär lite sådär extra. Just nu tar jag körkortet så jag är glad att jag inte har nått annat att göra! För fy f*n va man får läsa typ hela tiden :S
Jobbar halvtid i djuraffär och klarar mig på det.. men önskar ett extrajobb så jag kan spara lite pengar och resa lite och fortsätta rida! har jobbat extra på Euroflorist fram till i somras, där stansade jag ordrar (om en person i sthlm går in i en blomsteraffär i sthlm och beställer en bukett till en person i malmö så får butiken i sthlm pengarna medans butiken i malmö ligger uta med blommorna, överföringen av pengarna fixadfe jag typ hehe)
i djuraffären städar jag burar (egen uppfödning) matar djur och ser till att dom mår bra. säljer djur och djurmat samt städar och håller rent i affären osv. =) trivs kanonbra!

#9 Ah samma här, arbetssökande och är med i det dära ams programet "jobbgaranti för ungdomar" >_< tråkiga möten man ska gå på.. Skoj jobba i djuraffär ju! :D
Körkortet klarade jag hösten -07 ;D och mja, det är en hel del att läsa >_<

#11 Ah, låter ju ändå kanon! :D lagom med lite extra/halvtidarbeten ju! Önskar jag också hade något sådant… här nere finns inte så många djuraffärer precis :( vill ju också jobba i djuraffär!
Man får inte alls mycket när man går på ams >_<

Jag jobbar heltid som djurvårdare på ett Frilulftsmuseum. Vi har gamla svenska lantraser som Gutefår, Roslagsfår, Jämtgetter, Gotlandskaniner, Gotlnadsruss, Åsbohöns, Ölandsgäss, Lindrerödsvin, Ringemålakor m.m
Jätte kul jobb! Jag tar hand om djuren och sen så har vi guidningar för besökarna m.m.
Våren är absolut roligast då det födds, lamm, killingar, kycklingar, kalvar m.m :)
Jobbar även extra som ridlärare 1 dag i veckan på en ridskola.

Jag är arbetslös och har vart de sen jag tog studenten i sommras.
Är också med i det där värdelösa " jobbgaranti för ungdomar " men kommer gå ur nu i februari då jag kommer börja plugga till frisör istället :D
Förutom att jag pluggar estet/basist sista året så jobbar jag extra som pistvakt i Klacken här i Kopparberg. Har hand om liften under dagtid när det är folk där, samt sprutar snö och pistar lite på kvällarna så folket har något att åka på =P Men det är ju givetvis något jag gör när jag inte går i skolan.
Skola -.-
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

#5 Jag fick bara jobbet av en händelse, det var nämligen så att hon som igentligen jobbar där gick och bröt foten och hon som vikarierade för henne skulle till Thailand i 2v så då lovade min mamma(inget man direkt skryter om att mamma fixat ens jobb *haha*) bort mig att jag kunde jobba dom två veckorna och sen så gjorde jag väl ett så bra jobb att dom ville ha kvar mig för att nu snart 1år senare jobbar jag fortfarande kvar där.. ;) Jobbade förut bara 2 dagar i veckan men nu ska jag få tisdagar också så då blir det 3 dagar.. :)
Så hade jag fått jobba flera dagar hade jag gärna gjort det men jag tar dom dagar jag får! ;)
Sen utöver det där så arbetstränar jag då jag inte har jobbat på flera år, varit sjukskriven och så.. Så jag ska upp och jobba heltid men än så länge räcker det med 3 dagar i veckan.. ;P
Ojj vad långt det blev.. *haha*
// Nathalie

#19 Kanon ju! :D tur du hade där!
Och perfekt med de dagar du har att träna med, skönt! :)
Jag går i åttan, men jag extraknäckar med att dela ut reklam, kanske inte världens härligaste jobb, men en tusenlapp i månaden är i princip det man kan få som 14-åring. Och extra pengar kan man väl inte tacka nej till? =P
Slutade för ett tag sedan men har börjat nu igen :)
Jag e utbildad behandlingsassistent/undersköterska inom psykiatrin…. men just nu e jag sjukskriven för en skada i mitt bäcken…

Har inget jobb, jag går i skolan. Men jag har ju hjälpt Katteeen några gånger X) Men de gick inte så bra! Jag dog en gång också :O

Jobbar på en industri på nätterna, där jag får gå runt bland maskinerna och plocka detljerna i katonger osv.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

#22 Ah okej, intressant jobb! :) beklagar skadan :\
#24 Jobbigt jobba nätter :\men du verkar ha ett inte så ansträngande jobb om nätterna där iaf! :)
Tror nog att bland de roligaste kundtjänst jobben jag hade var när jag jobbade på Bilprovningen 
Gud vad man fick skratta emellanåt
Fast man fick en hel del utskällningar också. Självklart var det mitt fel att slarvpellarna ringde för att boka tid dagen innan körförbud och, surprise surprise! Självklart var det fullbokat. Klart att det var mitt fel att de "bara" har haft fem månader (!) på sig att lyfta på luren och boka tid.

#26 Iiiiisch, sådana slarvpellar vill man inte ha med att göra >_< och all skuld ska läggas på "servicen", de är ju felfria :S

#25 Det beror ju på hur många maskiner som är igång. Har man typ 12 maskiner, så är det ju jobbigt. Man ska packa (efter att kolla in varenda bit, kvalite), städa, slänga skräp, väga kartonger, göra nya kartonger, när ordern är färdig så in på datorn o fixa, samtidigt som alla andra maskiner går. O när en maskin stannar måste man få igång den. Dessutom är man ensam plockare på natten, så så himla lätt är det inte. Man har fullt upp.
Jag går i sjuan, alltså skola som gäller för min del. :P

#28 Ahh, trodde det var fler som jobbade med det där :)
Jag har jobbat 2 nätter på industriomåråde.. och då var det att jag styrke en stor och värdefull kabel ner i en gryta… sådana high viltage cables som det heter… på ABB. Det var JOBBIGT, speciellt nattetid! >_< styrde även en STOR och färdig kabel under nattetid utomhus, DET var nog det värsta jobbet :P
jag går i skolan 2 dagar i veckan :) sen så kanske jag ska få börja praktisera på en djuraffär 3ggr i veckan :)

Jag är undersköterska på ett äldreboende. Det är de "vanliga" sysslorna… Önskar att där var nån nattjänst ledig, älskar att jobba natt (brukar gå över och göra det på sommaren). Intresant att se vad folk sysslar med!
Skolan gäller här :)

#31 OKej, roligt få praktisera i djuraffär! :) vet vad för sysslor du ska få göra i affären?
#34 det är inte säkert än, men får reda på det på tisdag :)

#35 Aha, men då håller jag tummarna! :)
Jag jobbar som vårdare i ett gruppboende för personer med autism och Aspergers syndrom… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Skolan, (åttan)

#38 Slitsamt? ;)
Imorgon får jag reda på om jag får praktisera några ggr i veckan på djuraffären :)
Skolan ( sexan 6 )
#39 jaa:P, det sägs att andra terminen i åttan (altså nu) är jobbigaste terminen under alla skol år :(. Jag blev inte så glad när jag hörde det men jag tror inte på det haha:)

Jag läser till jurist (3:e året av 4,5) på universitetet, men jobbar extra som tolk och butiksbiträde också!

#40 Just det ja! Spännande ;) *håller tummarna*

#42 Hmm, det beror nog på hur pass mycket man har att göra och hur man fördelar arbeterna på :)
#42 Jag ska tala om för dig att vt i 9an är värst, då ska du arbeta upp betygen och söka gymnasium, jävligt stressigt faktiskt. Men inget slår sista året på gymnasiumet, då måste man verkligen jobba häcken av sig, för man får verkligen ingen mer chans att visa vad man kan om man inte vill plugga på konvux, och man måste kolla så man har tillräckligt med poäng så man kan läsa vidare (om man vill det dvs).
#46 ja då får jag jobba hårt o inte sitta framför datan hela tiden
#47 Haha, ja, livet är hårt =P
Jag går sista året på gymnasiet.
Sedan blir det att söka till Djursjukvårdarprogrammet i Skara =P

Jag är långtidssjukskriven för kronisk migrän. Har varit i många år. Men med hela mitt zoo här hemma är jag långt ifrån sysslolös. Jag tror jag jobbar hårdare än någon zoo-personal med skillnaden att jag inte får betalt. Jo, från försäkringskassan, men det är inte så mycket precis.
Jag fick inte nån praktik på djuraffären :(

Jag är också långtidssjukskriven, för depression-ångest-social fobi. Jag önskar att jag kunde skriva att jag har ett arbete… men vägen dit känns fortfarande lång. Jag har fullt upp med att klara av vardagen i dagsläget… men hoppas att den nya medicinen jag fått kan lyfta upp mig lite.

#52 Känner igen det där! Har också varit sjukskriven för det men är nu på väg ut.. Men det känns sååå otroligt jobbigt.. :S Men det jobbigaste är ju helt klart folk som aldrig varit där själv för dom tycker oftast bara att man är fjantig och borde "ta sig i kragen och skärpa till sig".. Helt klart lättare sagt än gjort..
Själv ska tycker soc nu att jag ska gå från att jobba 8 timmar i veckan till att jobba 30 timmar i veckan.. Och då tycker dom att dom är snälla för att en normal arbetsvecka är ju faktiskt på 40 timmar i veckan.. :S Tror ni jag har panik lr.. :S Fick reda på detta i tisdags och på måndag tycker dom att jag ska börja!
// Nathalie

#52 #53 Ni också? Dock har jag diagnosen "ångest" och haft sedan jag var 11 år gammal :\ varit sjukskriven till och från genom skolåren och mått väldigt dåligt. Fick mitt livs första panikattack i somras, vilket förändrade helt mitt liv och kroppen sade ifrån rejält… fick sluta med sommarjobbet jag hade i somras och gå och få profficionell hjälp :(
Men det tackar jag mig själv för nu! Mår mycket bättre och trodde aldrig jag skulle ta mig ur skiten med konstant otäcka bilder i huvudet som fick mig må dåligt och kände mig helt förstörd och udda varje dag… en "vanlig" vardag för mig… var en utmaning och jag var tom rädd för att åka buss, ifall bilder och sådant skulle komma upp och jag ev få en attack igen….
Vet många som sa till mig "ta dig i kragen, det är ju inte verkliga saker… varför är det otäckt?! löjligt.. är du fortfarande rädd för sådana saker? du är ju "vuxen" nu?"
Det får mig att bli galen av frustration… de som inte varit insatta i en liknande situation, kan inte heller då säga något om det. Punkt slut!
Var och pratade med en arbetspsykolog faktiskt igår som jag fått möte till och jag kommer att få lite lättare med att välja praktikplatser sedan och ev jobb, inte bli "tvingad" att säga "ja" till något som de flesta andra blir.
Usch… nu har jag avslöjad hurdan jag "är" här… :(

#54 Avslöjad och avslöjad! Det är absolut inget att skämmas för! Utan tvärtom var stolt att du ändå kommit ifrån det lite! :)
Finns så många som mår dåligt idag så att erkänna att man har en svårighet (tänker absolut inte skriva problem! :P) är ju det enda sättet att kunna göra nått åt det! :) Ta emot all hjälp ni kan få! Alla förtjänar att må bra men vissa behöver ha hjälp för att kunna må så bra som dom förtjänar! :)
// Nathalie

#55 Nej, men skämts över det i många mååånga år nu :( senaste åren då jag gick på folkhögskola för att försöka klara av mina sista betyg för kompetensen, var jag alltid ensam, men av egen vilja. Vågade ju inte skapa "nya" vänner som inte visste hurdan jag var.. hur känslig jag var osv :( så drog mig hellre undan och har istället försökt hitta "vänner" via internet :\
Jodå, det är skönt att man vågar ta till den hjälp man kan få! :)
Tur också att man kan få pengar från fk även om man kanske inte någon gång klarar av att vistas på något möte eller gå på sitt arbete som "normalt" :) bara man har intyg så :)

#53 Oj! Ja, det var ett rejält hopp från 8 timmar i veckan till 30 timmar i veckan… förstår att du har panik inför det.
#54 Jag har också skämts över mitt "mående" i alla år… försökt dölja det så gott det går och klistrat på den där "må-bra-masken". MEN det håller ju inte i längden…
Jag försöker vara öppen om mitt "mående" nu, men det är svårt… det finns så många oförstående människor.

#57 Precis.. :\ ja, allt för många oförstående…
#54 jag har oxå panikångest..! men inte såå mycket, jag brukar mest få attackerna när jag är stressad eller tänker för mycket^^ typ när jag är ute o går med hunden, vilket ger en väldigt dum situation då jag älskar att gå med hunden men då t'nker jag o då kommer oftast en dum attack :(

Jag går i skolan :P

#59 Åh, på något sätt är det skönt att höra att man inte är ensam om detta :D dock mår jag ju mycket bättre i dagens läge och kan hantera vissa situationer bättre… men långt ifrån "frisk"/"normal" :( tar nog några år med hjälp att få bort det också…
Tråkigt att det ska gå ut över hundrundan :( du kan inte lyssna på musik eller så under tiden, så tankar och sådant distraheras? :)
Jag går i grundskolan fortfarande, i sjuan närmare bestämt. Men jag har faktiskt bestämt mig för att jag ska bli konditor, det är mitt mål här i livet ;)
Värd på Choklad iFokus

#62 Var roligt! Det låter ju verkligen som ett roligt och givande jobb! :D
// Nathalie

Fortfarande Skolan ^^ De är så himmla trökigt att gå i skolan :(
#63 Ja, jag älskar ju att baka så attfå göra det på heltid vore ju helt underbart :)
Värd på Choklad iFokus

Fler? :)
Jobbar på stans populäraste gatukök här i stan :D steker hamburgare och korv med mera.. :D dock jobbar jag bara nätter och bara 2-3 gånger i veckan..
Jag har inget jobb utan jag går i skolan. 
Jag är i skolan :D

Djursjukvårdare på en djurklinik.
I snart 20 år
Ändring. Jag går numera inte i skolan sen i februari. Jag orkade inte med daddandet från lärarna, övervakandet, att bli sedd som "udda" av dem, att bli behandlad som 4 fast jag fyller 14 i november. Har numera hemundervisning 5 h eller mindre fördelat på 3 dagar i veckan. Vill gå i skolan men det är omöjligt för mig även fast jag såsmåningom ska bli djurvårdare eller toppryttare i dressyr. Vill även ( så fort jag flyttat hemifrån) ha en hamsteruppfödning av Silvegråa, Nf guldhamstrar eller Dvärgar ( Vintervita)

#72 Då kan man vända sig till dig när ens djur blivit sjukt? 

#74…hehehe…tja men hamster är jag ännu inte så bra på.

#75 Men du kanske kan ändå lite iaf 
#72, Drömjobbet för mig. Har hört att det är så dåligt betalt bara :S

Jag läser på juristprogrammet i Lund.. halvvägs genom utbildningen nu 

#77…ja lönen är urkass om man tänker på hur slitit jobbet är för kroppen
#73 Varför sågs du som udda?
Värd på Choklad iFokus

Nu jobbar jag inte kvar på industrin. Neddragningar överallt ju inom industrin. Men nu ska jag troligtvis börja inom vården igen, är ju undersköterska. Ska gå brevid två dagar i veckan som kommer på ett sjukhem. Sen får vi se när jag kan hoppa in där och sen till sommaren ska jag vara där.

går i 6 nu, så inget jobb här heller

Går sista terminen i gymnasiet,söker jobb /sommarjobb förfullt. SKulle vilja jobba med djur, kanske djuraffär, hunddagis eller liknande :)

Jobbar som personlig assistent, ca 80%, och försöker klura ut vad jag ska bli när jag blir stor 
Jag går i skolan -.-
det är synd att man inte får betalt för att gå i skolan 

#85 Det får du delvis genom barnbidrag/studiebidrag, dock inte mycket ;)
Är arbetssökande.
Hoppas på att komma in på röntgensjuksköterske-linjen till hösten.
#79, för att jag typ inte klarar av stor klass och då måste gå i en mindre för att få bra betyg.
#80, Det där väldigt synd för det verkar ju vara ett roligt jobb men fattar inte varför man får så dåligt med pengar.
Skola -.-

Jag har sjukpension sedan 2002 för bla depressioner & lite annat jox, innan jag fick sjukpensionen så var jag sjukskriven i många år. Så mitt "jobb" är att se till att det rullar på här hemma & att mina djur får det dom behöver, mina djur är min terapi, utan dom så kom jag väll knappt upp ur sängen skulle jag tro & med min hunds hjälp så kommer jag ut & får röra på mig.
Men jag har jobbat en gång i tiden bla som kassa & butiksbidräde på olika mataffärer/varuhus, och jag har städat på bla skolor.
Men nu är jag hemma & tar det lugnt, mer än så orkar jag inte alltid med..
Jag vill utbilda mig till Arsitekt,vetrinär eller typ läkare :)
Måste bara höja upp till nåt MVG till för att komma in på rätt linje :D
Jag är utbildad djurvårdare, men jobbar som butiksbiträde i en matbutik. WOHO! :P
Snart kommer jag förhoppningsvis att plugga vidare till djursjuksköterska eller djurskyddsinspektör. :)
// Sofia

går i skolan tyvärr (:
oj va många som skrivit här redan.. ögnat igenom lite men håller mig kortfattad jag - ja jobbar som kvastpilot sen typ.. öh.. kan de va 4 år nu..? aja,, för er som inte hängde med här så betyder det anti-dammlurks-proffessor aka städerska ;o)
skönt me ett jobb!!
Men jag är obotligt trött dygnet runt å lever med daglig kronisk huvudvärk… haft det sen jag var 13,14.
Så- nu ha jag också beklagat mig lite tihi.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag går serie- och bildberättarprogrammet på högskolan i Gävle! :) Har 1 år kvar. Sen ska man hitta ett jobb. D :
Jag arbetade som personlig assistent tills för 2 månader sen. Nu ska jag plugga distans till personlig assistent eftersom jag vill utbilda mig inom yrket.
Jag gör ingenting :o

vet inte om jag redan svarat,såg inget svar vid snabbkoll.
iallafall så är jag förtidspensionär pga sjukdom(de flesta visste nog det redan).
är hemma å har tråkigt,saknar det sociala man fick genom jobbet. mitt dagliga sällskap är alla våra djur som får stå ut med att jag går omkring här hemma å pratar om allt med dom,tur de inte för vidare allt de får veta bättre tystnadsplikt finns det nog ingen som har så som de 
är ute mkt med vår hund och vissa dar har vi ena sonens hund här. de får långa härliga skogsrundor å fri lek.
sen är det alla hamstrarna som får mkt av min tid.
dammråttorna och silverfiskarna får inte alls lika mkt av min tid
vilket nog beror på att de är så tråkiga, de får mest höra svordommar över att de har mage att våga visa sej.

#99 i min förra lägenhet svor jag smo tusan åt de små fiskarna som kunde dyka oväntat upp i kastrullerna och ack så rädd jag är för dem, trots deras storlek.. men de är ju så otäcka! :(
dammråttor har jag inga hemma :D
Jobbar inte, går i grundskolan, 9an :P
jag ska egentligen gå 2an i gymnasiet, men orkar inte riktigt..
Så jag håller på och söker praktik / ev jobb.. Har kanske fått på ett Hunddagis i Solna i sthlm! :) Ska dit på onsdag, ska bli roligt ^^

arbetslös sen studenten. inte helt oväntat. skitliv