Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1003 ggr
Helena1978
0

Angående Imazo

Jag fattar inte hur de tänker när de skriver färger/art på hamster. Sibirisk är tydligen lika med Campbells, rysk vintervit och hybrider mellan dessa två arter. Mandarin kallas tex Dvärghamster guld och vad är en Roburowsky dvärghamster? Jo det är samma som en roborovski. Det fanns många andra märkliga namn, har länge varit nyfiken på hur mycket koll de egentligen har så jag gick in på smådjurskatalogen och fann en massa felaktiga namn. Kände att jag måste skriva av mig då jag inte förstår vem som suttit och diktat ihop namnen, och hur seriös framstår man med namn som Pandahamster och Dalmatinhamster.

Mvh Helena

Zheverez
0

vet inte hur många gånger jag berättat för zoobutikers personal om vad de korekta namnen är samt färger och teckningar ändå fortsätter de med felen.

det värsta var nog nu sisst när jag hittade en unge med weetail å bad dom att ta undan den. vi gör det sen, den får sitta där så länge, fick jag till svar.

jamen visar ni sjuka djur så får ni ju dåligt rykte försökte jag. tänk också på hamstern. jamen den märker nog ingen skillnad om den flyttas el inte.

jamen den smittar ju. jaja vi fixar den ikväll när vi slutar.

jag lämnade de saker jag plockat ihop å lämnade butiken, tänkte att mina pengar får de inte utan åkte å handlade på ett annat. tur vi har 8 butiker inom 10min bilavstånd

Englatassens
0

Jag har själv varit ner å besökt dem å grabbarna som jobbar där e jättetrevliga å djuren har d bra vad jag kunde se… men d bryr sig inte om namnen stämmer el ej, d handlar ju om ren buisness… d köper in sina djur från nederländerna m.m å sen säljer d dem vidare till zoon här i Sverige… "money makes the world go around"…Obestämd Tyvärr inget man kan påverka utan d e bara att släppa…

Vad jag vet har d inga mandariner alls, d som d kallar gold e en hybrid… ser ut som en mandarin i färgen men har röda ögon…

Vill man påverka så e d nog zooaffärerna man ska upplysa om d felaktiga namnen…