Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 589 ggr
soapsmatte
0

Sozzo, min älskling<3

2006 så dog min dvärghamster Sozzo, som kalldes för Po(Påo utalar man det). Jag gjorde ett misstag som jag aldrig glömmer.

Vi skulle åka på två veckors semester och vi skulle lämna våra små dvärghamstrar till min mormor som skulle ta hand om dom. Jag valde att vara med en kompis istället för att säga hejdå. Jag önskar jag följt med!

När vi kom hem från de två veckorna så gick jag in i lägenheten och mamma sa att hon hade gått bort. Ändå fast hon va så liten så var hon min lilla psykolog, som jag kunde sitta med och hon somnade så sött i mitt knä. Hon hade dött tre dagar innan och de ville inte begrava henne utan att jag var med så de la in henne i frysen. Kommer aldrig glömma den känslan när jag tog ut henne från frysen i den lilla kesoburken. Mitt hjärta gick sönder…

Det tog lång tid för mig att komma över henne. Jag saknar henne nu. Jag har en ny hamster nu som jag också älskar. Men det var något speciellt med Po. Hon kröp alltid upp hos mig fast jag la henne på golvet så hon kunde krypa runt. Hon la sig och sov. Men det gjorde hon också när jag var borta, jag önskade jag kunde varit hos dig lilla vän. Har stora skuldkänslor. Jag älskar dig, Sozzo(Po)! Hoppas du har det bra där du är! Kommer aldrig glömma dig!<3

Zheverez
0

vissa sätter djupare avtryck i hjärtat. sina djur glömmer man inte även om vissa minnen bleknar med åren så finns ändå djuret/djuren kvar i hjärtat.

du skriver att det var din lilla psykolog. så rart.

tror många djur har större betydelse än vad andra kan tro och fungerar som små psykologer.