Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4067 ggr
Reviresco
0

Tidningspapper+spån

Kan jag ha tidningspapper i botten på buren och sen spån? Tänker att det kanske är lättare att rengöra då genom att lyfta ut spånet med tidningspappret innan man skurar och att burbotten håller sig fräsch och fin längre då.

Jag har nämligen hört någonstans att det kan vara farligt för hamstrarna att tugga i sig tidningspappret för att det skulle innehålla något som inte var bra för dem, vill därför inte pröva utan att veta mer säkert.

Reviresco
0

Puttar upp mitt inlägg lite till morgonen ;)

Annica38
0

Trycksvärtan är nog giftigt!?

Reviresco
0

Ja, det var väl det jag läste då, tack :)

Royalz
0

Det blir inte så äckligt om du har en skål med Sand som hamstern kissar i. För då byter du bara den varje/varranan dag så hålls det frächt :)

Sara87
0

#2 Nej, den är inte giftig.

Reviresco
0

#5 Du är säker på att det skulle vara okej? Skulle vara skönt att kunna ha papper först och sen spån :)

Geishas
0

Ja det är ingen fara, dagens trycksvärta innehåller inga gifter.

Lotta

Reviresco
0

Okej, tack för svar :)

faolin
0

Som #7 skrev så skall det inte längre vara giftigt med trycksvärtan från tidningar. Om du dessutom bara har den under spånet, blir det ju inte så jättestora mängder. Jag tycker det verkar vara en väldigt smart lösning :)

chocomian
0

Jag har en tidning i botten av mina antoniuslådor till hamstrarna, sedan en massa papper som "underlag" så det blir mjukt, perfekt och skräpar inte ner lika lätt eller dammar :)

emma-h
0

smart tänkt.. det kanske man kan börja med Glad

Zheverez
0

till de som gillar att gräva ner sej så har jag tidningspapper i botten å spån el flis över(spån till dvärgarna). gillar inte när de gräver ner sej å sover direkt på plastbotten,de blir så varma å efter ett tag fula i pälsen.

dagens trycksvärta är inte farlig, den är miljövänligare än förr i tiden.

[Popcorni]
0

Låter som om det är bra att ha tidning i botten på burarna, kanske är något man borde börja med. :)

amandapi
0

Jag tror det ska vara så att förr var trycksvärtan giftig men att det nuförtiden inte är det.

Och jag har sett många som har tidningspapper i burarna, så det ska nog inte vara nån fara tror jag! Glad

musse05
0

Det har jag använt i alla år till min dvärgis och mina marsvin.