Hamsterträff för unga ;)
Fick en liten idé, nu när "tanterna" planerar att ha en hamsterträff för sig tänkte jag att vi 18- kunde ha en egen? :)
Skulle kunna tänka mig annordna en här. Vi har en stooor gräsmatta bakom vårat hus där vi kunde hålla till. Jag bor en bit utanför stockholm, men det är otroligt lätt att ta sig hit via tåg. Och jag bor tio minuter från stationen, kan tänka mig möta upp folk vid stationen också.
I Juni-juli kanske?
Tänkte picnick, olika tävlingar (typ vilken hamster som kan hamstra mest, bollrace och liknande. Och stafetter, brännboll eller dylikt för människorna), tipspromenad. Kan fixa priser, diplom. Mat, dryck och filt att sitta på tar ni med er själva om det blir något.
Vad sägs om det, någon som tycker det låter som en bra idé?
Värd på Choklad iFokus

jag vill hemskt gärna komma om jag får och kan
tycker det var en jättebra idé!
ja, jag kommer jättegärna.
Men bara 1 OT problem:
finns det båtar från gotland till stockholm som går hem på kvällen? tycker du att man som 13 åring kan åka båt, åka till ebbas ställe, hem, sedan båten hem.
jag tycker det verkar läskigt, om om jag klarar av det så.. definitivt! :D eller så kan mamma följa med, och göra någonting annat medan jag är där..
#2 Jag tror du knappast du hinner allt det på en dag tyvärr.

#2 Det tar rätt lång tid att åka till å från gotland och så kostar det mycket…. men ni kanske kan passa på att åka till fastlandet nån helg elller så
#2 Det går nog inte på en dag. Men du kanske kan övertala föräldrarna att en weekend i stockholm är en bra idé för hela familjen? Och sen komma hit en dag :)
Värd på Choklad iFokus
Jag kommer ! :P

Kanske (:
Om ni skulle kunna ha det lite närmare örebro så skulle ja kunna komma . :)

Ja Ebba, jag o alla mina hamstrisar kommer gärna=D
Men du måste ju komma hit nån dag o se AAAAALLLLLLAAAAA mina djur med=D

Tyvärr kan jag inte i juli-augusti, skulle va om vi kunde ha juni då?
Jag har lite ideér så skriv till mig på MSN sen när du ser att jag e inne=)
#9 Skrev jag inte juni-juli? Det var det jag menade ;)
Funderar på någon gång runt 20 juni, funkar det för er? Och vilka vill komma?
Värd på Choklad iFokus

Vi ska inte gå ut med något ännu…men Ebba o jag spånar på lite ideér kring en träff. Har ni förslag kan ni skicka mig ett PM så tar jag upp det med Ebba=)

Jag tycker att alla unga 18- ska komma på träffas ute hos Eva!! :D Fy vad skoj vi kommer att ha! ;D Men jag kommer gärna på en 18- träff om jag får! Tant som jag är! 
// Nathalie

Jo Ebba, men det jag menade med Juli-augusti då pekade jag mer mot JULI.
Arrangörer: Emma Cederblom & Ebba Alm
Anmälningar skickas till: Emma Cederblom, emmipigs@hotmail.com
Ebba o Jag funderar på 20 Juni med massa aktiviteter, vi måste ha MINST 18 anmälningar för att det ska gå att arrangera denna inoff utst. Det kostar 20:-/per hamster. Man behöver inte vara medlem någonstanns o man kan vinna fina rosetter o annat.
Vi kommer ha russinätartävlning där man kan vinna diplom(kostar inget att vara med där).
Vi ska gräva djupare jag o Ebba o ska ha ett möte innan där vi kommer med exakta tider, aktiviteter osv.
Detta är för Guld & Dvärghamster.
Minimum ålder = 8 veckor & Maximum ålder = 2år
Vi kommer ha BIS, HP o plac. 1,2 & 3.
Denna utställning är som sagt inoff och bara för skojjs skull.
Jag(Emma C) är dommare för Guld pet & Min sekreterare kommer vara Ebba. Dommare för Dvärgpet blir troligen Sebbe hans Sekreterare sökes…
Kom gärna med idéer. Skicka Ett PM till mig så tar jag upp det på mitt o Ebbas möte sen. Vill ni anmäla så kommer det innom kort upp uppgifter som ska fyllas i. Avgift betalas på plats.
Mvh //Emma

Synd att det är en lördag annars hade jag gärna kommit och varit sekreterare till Sebbe! ;P
Men super kul intiativ!! :D
// Nathalie

Ok, har du andra planer på lördagar??
Synd….
Tack för den motiverande kommentaren=)

#15 Jag jobbar på lördagar.. :)
// Nathalie
#16 Men då får du väll ta med jobbet hit då ;)
Värd på Choklad iFokus

#17 Ja men eller hur! ;D Tar med mig hela djuraffären! Det skulle ni väl gilla! ;D
// Nathalie
#18 Absolut! ;)
Värd på Choklad iFokus

Ja, gör det du, vi skulle bara glo på allt i den. Jag e shopping galen…speciellt djur saker….
Ebba och jag pratade vidare igår och kom fram till att det inte ska finnas en åldersgräns. Så.. 18-års gränsen är borta och ALLA är välkommna. Vi glömde oxå nämna att inget medlemskap i någon förening krävs. För mer info läs under Utställningssnack - Träffar & läs sedan vidare i tråden "Inoffeciell utställning 20 Juni".
//Emma
Jag kommer nog :)

göteborgare här! vill gärna o vi ändå ska dit, men kanske inte så bra för hamstern att åka tåg?
JAG KOMMER GARANTERAT! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Ska ni ställa ut också? :) Isånnafall blir det billigare om ni föranmäler hos Emmipigs@hotmail.com :) Men ni kan efteranmäla på plats också, men det blir 15 kronor dyrare.
Värd på Choklad iFokus

precis, men då det är påmidsommar helgen så har vi flyttat fram det till 27/5. Allt annat är exakt som förr=)
Välkommna

du menar väl den 27/6?
jag skulle vilja komma men var i stockholm är det?:D
#26 Ja, det är 27/6 hon menar :)
Det ligger 7 mil söder om Stockholm C, tre mil utanför Södertälje.
Värd på Choklad iFokus

Ok, jag tänkte väl det
kan man få en vägbeskrivning sen på eniro så att man vet vart det är för om jag ska övertala mamma att vi ska åka dit behöver jag veta vart det ligger någonstans:P
Men det låter jätteskoj! Kul med träffar!

en liten fråga från en som inte får komma men ändå är nyfiken.
vad ska ni göra med pengarna?
anmälningsavgiften vart går den?
berätta gärna mer hur ni tänkt er hela träffen.
Jag kommer gärna :P Är det kalrt att de tblir 20 juni nu? Och vart anmäler man sig?

#29 det går väll antagligen till dom själva .. tycker att det är elakt att man ska behöva betala .. jag menar det finns många unga som inte kan betala..
#31 Jag tror inte det går till dom själva! Om dom ska köpa någonting dit, så måste dom väll ha pengar?
Hej!
Har inte haft tid attsvara på alla frågor, men hör kommer svar.
#29 och #31: Pengarna går absolut inte till oss själva! Vi ska beställa dyra rosetter från Silvi, köpa in priser, och skulle det bli nått över så kommer pengarna skänkas till något omplaceringshem t.ex. Marsvinshjälpen eller dyl.
#30 Man anmäler till Emmipigs@hotmail.com och ustställningen är flyttad till 26:e juni nu :)
Värd på Choklad iFokus
Tusan att ni har bytt datum! Jag som skulle komma, men nu kan jag kanske inte :(

varför gör ni inte rosetterna själva?
beställer ni så måste ni ligga ute med pengarna.
brukar vara svårt att få in pengarna sen ifrån alla.
sen ska alla betala även de som anmält intresse å sen fått förhinder?
min erfarenhet är att det är svårt att få in pengarna man legat ute med så man går back.
fler kommer om träffen är billig el gratis.
vill ni beställa rosetter så sök på gamla inlägg om rosetter, såg tidigare om en tjej som gör fina rosetter, kanske de blir billigare.

under produkter finns rosetterna
Om man ska beställa rosetter ifrån Silvi så måste man ju vara något företag?

#37 , nej, man kan beställa ändå =)
Nu börjar det närma sig och vi har inte hunnit ändra anmälningsdatumet så det får vara fram till 27/6.
Inga anmälningar har vi fått även om många visar sitt intresse så kom igen nu allihopa, va med på en hel dags skoj med oss och få ditt djur bedömmt sammtidigt! 27/6 09!
#31, men tänk på hur mycket inte vi slänger ut på de här! både tid, energi o pengar.
#36, tack, jag skall kolla där.
//Emma

kan ni inte skriva en samlad informations tråd som en inbjudning.
Var,vart, när, hur och och hur länge?
Hur mycket kostar det? vad kommer finnas? hur tar man sig lättast dit? vart är träffen överhuvudtaget?
Skulle vara jättekul med en träff men informationen är få.
Mer konkret information!:D

putt?
Det blir tyvärr inget på lördag av flera orsaker.
Men nästa vecka, Lördagen 4 Juli, så kommer det vara en träff som jag annordnar själv. Tänkte picnic, lite tävlingar både för hamstrar och ägare, bara träffas och umgås.
På Mårdstigen, vägbeskrivning kommer. Vi kommer hålla till på en stor gräsplan bakom husen. Alla får ta med sig egen picnic, och självklart mycket vätska till hamstrarna i form av gurka eller annan vätskerik grönsak. Vatten komemr finnas tillgängligt också.
Jag kan tänka mig möta upp folk på stationen om det önskas.
Värd på Choklad iFokus

Det låter jättetrevligt ;) Synd ´bara att det redan varit….