Lilltjejen rund om magen
Vattenmage! Har sett detta i några av mina kullar. Det är ett smärtsamt tillstånd och ungen kommer nog inte klara sig tyvärr, dom som drabbats av det här hemma har tyvärr dött.
Jag vet inte hur du vill göra, men jag har valt att ta bort dom jag sett drabbats av det här.
Man kan ju försöka rädda den om man vill, men det är inga bra utsikter för den lilla.
Stackars unge! Hoppas, hoppas, hoppas att hon klarar sig! <33
Det ser ut på bilden som att lilltjejen inte har någon analöppning. Kan hon bajsa som hon ska?
Tyvärr är det så med vattenmage att det verkar inte finnas någon anal eller kiss öppning. Så vätskan kan ju vara urin, men det vet man ju inte säkert.
Mitt tips är att om man har råd så kan man skicka in den för obduktion. Då får man ett tydligt svar om det är ärftligt eller bakteriellt och då kanske man kan förhindra det framöver.
#3 Jo hon har analöppning. Var just och kollade! Det var lite spån som var ivägen bara på bilden. Den svarta bebisen värkar snabb och pigg i allafall. Men det är denna tös jag är mest oroad över.
#1 är vattenmage smittsamt? Och hur gör man om man vill försöka rädda henne? Vad tycker du jag skall göra?
BimBim är en omtänksam mamma och tog och gjorde slut på henes dotters lidande. Jag var just och skulle titta till lilltjejen men fan vara halva hennes kropp kvar så jag tog bort den och slängde den i wc. Inälvorna var borta. Då det vara bara päls,köttet och benrangel kvar av halva kroppen. Låter rått men så är det tyvärr i djurvärlden. Men lillkillen ser ju pigg och kry ut i allafall. Men för hur länge tills han inte heller finns i boet kvar.

Hon kanske förstod att det var någonting då?
Ja det tror jag nog! Djur mammor är inte dumma.

men vilken otur du haft med denhär kullen.
mkt tråkigt.
Trist, men mamma BimBim gjorde det för hon kände att det var fel på bebisen. Hoppas den sista lilla klarar sig nu.
Kram!
Tyvärr har hon tagit bort även lillgrabben. Hittade honom utan huvud idag. Märkte också att även han hade fått förjan till det som hans syster hade. Så nu finns inga ungar kvar.

nej fy :( skickar tröstkramar till dig, otur deluxe :(
Nej men va tråkigt
Verkligen otur, kram <3
Beklagar….hoppas du har mera tur i framtiden.

nää uch å fy så tråkigt.
är glad jag ännu inte drabbats av vattenmage, lär nog dyka på det förr el senare även jag.

ush, skulle bara kunna tänka mig hamstrar utan huvud och utan inälvor :(
Tycker så synd om dig! Hoppas det går bättre i framtiden!