På parning!
Vi köpte för dryga året sedan en vuxen dvärghamster till vår dotter av en jättetrevlig uppfödare. Den blev tyvärr inte så långlivad utan dog då han var runt året.
Sånt händer ju så vi gick tillbaka för att köpa två nya (nu ville sonen med ha en) och nu ville dotra gärna ha en kull med! Så det slutade med att vi köpte en liten söt hamsterpojke till sonen och blev fodervärdar åt en liten hamstertös (hamstrarna är med syskon) oh nu har hamstertösen vuxit tillsig och är på parning!
Det är SÅ jättespännande och vi läser på allt vi kan! Föder i vanlig fall upp katter så det här är ju helt nytt men ska bli så jättekul! Har för mig "vår" tjej är silversobel långhårig och hanen silvergrå långhårig, men jag kan ha fel där. Ulliga och gulliga och mysiga är de i vilket fall och vi ser så fram emot bebisar!
Vad roligt:D Måste bara fråga om det är guldisar? (kanske lite trög idag(A)XD)

Japp det är guldisar! Skulle jag kanske ha sagt! *S*
Nu har vi pratat med uppfödaren och det hade gått bra verkar det som! Tror parningen blev tisdag kväll om jaag inte missminner mig. Så på lördag ska vi hämta hem henne igen. Så idag om två veckor borde det bli bebisar!! :)
Vad roligt! Lägg ut bilder på bäbisarna när dom kommer^^:P (A)
Spännande. ^^
Längtar tills min dam kan paras igen.