Parning inatt.
Inatt parades Dianthus Figaro s.ö vit LH satin med Achala, silvergrå homozygot LH rex.
Achala är 6 mån gammal och Figaro är 7 mån gammal. Ingen av dem har provat på den här sortens "aktivitet" tidigare så vi får väl se ifall det ger resultat.
Födsel beräknas isåfall till den 8 sept. Hoppas på massa vitingar, gärna i både satin och rex.
På bilden, Figaro som bebis. (bild tagen av Eva/Dianthus)

Där kommer det nog bli fina bäbisar! 
väldigt fina bilder.

Jag hade tyvärr inga vuxen-bilder på någon av dem. Men det kanske är så bebisarna kommer att se ut, så man får en förhandstitt istället.
Vad otroligt söta dom var som bebisar! Hoppas att parningen tog. 
Vilka snyggingar!!
Ser ut som små nallebjörnar haha. Hoppas på att det blir små!

Vilka ortroligt fina hamstrar. Vi måste få se bilder på resultatet sen.
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
ja, du får visa alla dom små sen i en bildtråd eller liknande! :) jätte söta hamsterbilder där uppe får jag säga! :)
Kommer bli fina ungar tror jag! 
Åh så roligt!
Hoppas att det tog, spännande att få se om det kanske skulle bli någon rex/satin också. 

#9 Visst hade det varit roligt!
Din och nonisagas avatarer är förvillande lika just nu….
Haha oj, jag ska byta 

Achala har två stora dräktighetskulor nu och vaggar mest omkring. Så här blir det bebisar på tisdag om allt går som det ska.
Åhh :D
// Sofia

För en timma sedan fick Achala sina bebisar. Tror inte det är så många, hon var inte särskilt stor. Men något rosa skymtade jag i buren iallafall.

Sött!
Grattis till bebisarna!! Ooo vikka söta föräldrar!!
Grattis :)

Tack! 5 små pigga sprattliga bebisar blev det. En alldeles lagom kull tycker jag efter mina senaste jättestora kullar.

Stort grattis till kullen! Tycker föräldrarna är helt bedårande söta men så är jag ju också delvis partisk… ;) Hur som helst kommer jag att följa de här bebisarna med stort intresse.
För en vecka sedan nedkom Achalas syster Avatar med åtta hamsterbarn, tjocka och fina (pappa Alladin's Hobbe, nf umb satin). Igår skulle så Achalas bror, min älskade fluffgubbe Abozzo, bli pappa (mamma Filurens Lycka, rost vitmagad satin). Tyvärr var alla ungarna dödfödda.
Hoppas att du när tiden är mogen bildbombar oss med bilder av de små liven! 

Grattis till första kullen och beklagar till den andra då.
Var är din bildtråd då???

Tack!
Du vet, här är det ju mest Johanna som håller i kameran. Hon tänkte vänta med bildtråden till de fjunat till sig lite mer, bebisarna. ;)
Har du något önskemål med kullen när det gäller färg/hårlag?

Önskan nr.1 är väl att alla blir pigga och friska såklart! Sen är det s.ö vit gärna i både rex och satin som står på önskelistan, gärna hona.

Jo, självklart vill vi att det skall bli friska, pigga och modiga hamstrar i kullarna. :)
Åh grattis!
// Sofia

Fast nu på kvällen när jag skulle ge dem deras kvällsmat så låg det en bebis död i boet.
Inte tuggad på eller någonting, utan bara död. Tråkigt.
Nej usch vad tråkigt, vi får hoppas att resten klarar sig.
// Sofia
Åh, grattis till kullen!!
Trist att en unge dog. Vi håller tummar och tassar här för att resten ska klara sig!
Hälsa Achala. ;)
Grattis till kullen! Ska bli roligt att se vilka färger de små får
Håller med om att det är tråkigt när någon unge dör

Tack! Det är iallafall fortfarande fyra stycken kvar nu inatt.
Grattis till kullen, håller tummarna för att dom andra klarar sig.
Kram!

Vid en snabbkik så ligger det två silvergrå och två grisskära små knyten i boet.
Aw, vad mysigt :D
// Sofia

Nej men guud vilka söta små korvar <3
// Sofia

Naaw :D Gud så söta små bebisar! Grattis! :)
Gud så söta! Grattis! :D

Achala + Figaro = ljuvliga barn! 

Gud så söta, ja nog syns det att iaf 2 av dem är satin iaf :)
// Sofia
Wow, vitt med satin.,…mkt läckert.
Dom ser verkligen fina ut.
Håller med iurochskur här, vitt med satin - tjusigt! :)
Va söta:)
Ska du sälja dom sen eller? är intresserad!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#48 Ev. finns en av dessa till salu. PM:a mig ifall du är intresserad.
Gud så sött :D

Vilka små söta tjockisar! :D

Villka sötisar<33
Åhhh, jag är helt såld :D Var den mörka honan också satin? Eller var det hanen som var det?
// Sofia

Hmm, måste ju erkänna att min syn inte är den skarpaste just nu. MEN idag är båda de silvergrå hanar.
Vet inte riktigt hur det gick till. De vita har bestämt sig för att vara tjejer en stund till iallafall. Vem vet, de kanske ändrar sig till imorgon….

Vilka fina små tjockisar! :D

vita satinen är ju för fin,smälter när jag ser henne.

#64 Jag hoppas ju att det är hon som blir finast i typen, då stannar hon ju här. Men den andra vita ser kanonfin ut med nu. Och de grå…så ljuvliga.
Jag är kär i min egen kull helt enkelt!
Precis som d ska vara!!
Jättefina!!

Gud alltså, jag är också kär i din kull. så underbara små!
// Sofia

#81 Tack!
Så underbart sött! ^^,

Ge hit dem! x')
Gud alltså, de är så bedårande <3
// Sofia

Tack! Att välja vem som ska stanna är helt galet svårt ju!
Ja det förstår jag verkligen!
// Sofia

Åh, ge mig! haha
// Sofia
Helt underbara! <3

Alla är så hiiiimmmlla fiiina! :D och så sööööööötaaaa!!!! :P

ÅHH! får jag?? är alla tingade????

#103 Alla är tingade. Den här kullen hade kunnat vara mycket större för att möta intresset för den. Men jag är så glad för mina 4 små godbitar!
så söta alla 4, själv är jag sjukt sugen på en sö. mö vit. Hade nog behållit den vita satinen så läcker

Tråden börjar bli lång så nya bilder finns här: Achalas bebisar