Keyla och Klown parning
Igår runt 19.00 träffades de två hamstrarna jag har kvar, Keyla (svart bandad satin? korthår) och Klown (rödögd silvergrå bandad långhår), och parades :) Så nu hoppas jag på bebbar om 16 dagar.
Är väldigt nyfiken på vad det kan vara för färger det blir. Klown vet jag inte alls vad han har för bakgrund, Keyla har stamtavla men kan ev. vara dold skp. Och sen blir det ju kul eftersom senaste kullen jag hade gick både mamman och ungarna bort när ungarna var en vecka. Och kullen innan dess var nästan exakt två år sen.
En bild bjuder jag på, Keyla stod väldigt kul i ett hörn av en burbotten och lutade sig :)
Värd på Choklad iFokus
Vi får hålla tummarna för en massa bebisar om 16 dagar!! =)
Jättesöt lilen mamma!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Vad kul, håller tummarna 
Vilka otroligt söta hamstrar!
#5 Vilken härlig färg han har! :)
Keyla brunstade förfullt idag :/ Men idag har dom parats om, så 31:a augusti kanske det blir bebbar då? :)
Värd på Choklad iFokus

Visa honor brunstar även om dom är dräktiga :) så hon kan vara dräktig endå men inte så säkert.
#8 Jo jag vet det, men det är sällan dom högbrunstar och tar emot hanen när dom är dräktiga :)
Värd på Choklad iFokus
Hoppas att parningen tog denna gång! :)

Åh, vad roligt Ebba! :D hoppas det kommer bebbar! Måste visst kika in här lite oftare märker jag ;)
Går alltt bra med Keyla annars? :)
#10 Hoppas jag med, så länge sen jag hade bebbar ju :)
#11 Om det kommer bebbar, vilket vi hoppas, så kommer det garanterat bli sveriges bästa hamstrar ;) Nä men både Keyla och Klown är båda helt underbara, så det blir nog superhärliga bebbar också. Keyla är supersnäll, hon har aldrig bitit någon här hemma. Hon är rolig att titta på när hon är i buren, hon får för sig alla möjliga konstiga idéer som t.ex. att ställa sig ovanpå hjulet med baktassarna på ställningen och springa ,ed framtassarna istället för att springa normalt i hjulet :) Hon ställdes ju ut i maj, och fick jättebra omdömen förutom att hon var lite liten i kroppen och tunn :)
Förenklat så går allt superbra, och jag ångrar inte ett dugg att jag köpte henne :)
Värd på Choklad iFokus

# 12, Åh vad roligt att höra! :D Verkar som hon brås på sin mamma då, hon får också för sig såna där tokiga ideér ;)
Jag har ju kvar en hane ur den kullen, han är också väldigt liten i kroppen :/ Freja's mamma är också ganska liten, så antar att det är där det kommer ifrån, Freja & hennes kullsyskon är dock ganska stora o fina i hullet :) så hoppas det kan tänkas finnas i generna då iaf, så kanske det blir en massa små tjockisar hos Keyla! ;)
Ska bli kul o se vad det kan tänkas komma för bebisar! Vi ska hålla tummar o tassar här hemma! :)

Vad roligt! :D
Mvh Hanna
Det verkar faktiskt som om det tog på första parningen! Keyla har redan fått antydan till små bulor, och betydligt synligare spenar.
Gissningslek:
1. Hon är dräktig från parning 1 (5/8) trots att hon högbrunstade, det kommer bebisar på fredag.
x. Hon är dräktig från parnign 2 (14/8) och luras bara med tecknen på att hon skulle vara längre gången än några dagar.
2. Hon är inte dräktig alls.
Gissa på nu ;)
Värd på Choklad iFokus

Gissar på 1
Håller tummarna för att de tog och att allt går bra!
Keyla bor hemma hos mamma, och eftersom jag är hos pappa just nu (åker till mamma imorgon) får mamma rapportera.
Och senaste rapporteringen var att det ligger bebisar i boet :D Hon sa att det inte var så många, kanske 3-4 stycken. Men hon visste inte heller om hon var klar. Ska dit och räkna imorgon :)
Värd på Choklad iFokus
Åhh vad roligt, grattis! :)

Grattis!! 
Vad roligt! ^^
Tack :D
Ska dit vid två, får nog sätta lås på buren också. För varje gång jag pratar med mamam i telefon eller på msn så säger hon "Ska jag gå och titta på ungarna" och då säger jag nej, och då börjar hon böna och be om att få gå och titta. Hon tror det är sex ungar. Alla verkar jättestora och friska :D
Värd på Choklad iFokus
Grattis! Så roligt :)

Åh vad kul Ebba!! :D Spännande o se vad det blir för småttisar! (:
Tack :)
Nu har jag sett dom, jag får det till 9 eller 10 :D Har fotat också, bilder kommer sen :)
Värd på Choklad iFokus
vad kul! ska också bli kul att kolla in dom små på bilder, så söta dom är även när dom är små! :)
Grattis!:) Hoppas att allt går bra;)
Idag är det tio stora, fina ungar. Alla är svartögda, bandade och mörka. Så ingen silvergrå rödögd, som pappan är. Spännande :)
Värd på Choklad iFokus
Fina bebbar :)

Kan ju gömma sig ngn sö silvergrå ändå kanske! ;)
I min första kull efter Olliwer fick jag en rö, men Keyla fick väl inte med sig den genen då ;p
Vad roligt att dom blev så många, Ebba! Dom ser tjocka o fina ut :) hoppas dom blir bra i storleken!
#33 Ja, vi får se vad det blir :) När jag kommer hem till mamma igen på måndag kommer jag nog kunna se färger ganska tydligt. Alla är stora, helt fantastiskt att 10/10 överlevde hela vecka 1. Det är ju vanligt att några av dom mindre går bort. Men alla lever, och är stora och fina :)
Idag är bebisarna en vecka, och jag har tittat kön :) Det är fyra hanar och sex honor, i minst två olika färger. Det finns några tydligt svarta, och några ljusare och så men har inte tittat så noga. Sen är självklart alla bandade, eftersom båda föräldrarna var det :) Skulle laddat upp bilder också, men hittar inte sladden till kameran just nu så det kommer imorgon.
Värd på Choklad iFokus

Det är så fint med bandat! Grattis till ungarna! 
Nu är jag hos bebisarna igen :) Har färg- och könskollat också.
Är rätt säker på alla, utom en. Den har en jämn mörk färg som är betydligt ljusare än dom svarta. Funderar på om det skulle kunna vara choklad kanske? Skulle fotat nyss, men kameran var urladdad. Men ska fixa några bilder sen. :)
Värd på Choklad iFokus
Förlåt för att jag uppdaterar dåligt, men nu kommer nya bilder och info :)
Idag är bebisarna 13 dagar, så imorgon börjar dom öppna ögonen! Tyvärr är det bara 9 nu, då den minsta ungen gick bort igår. När jag skulle kolla i boet igår låg alla bebisar och Keyla och åt på en halv silvergrå hane, inte någon trevlig syn direkt. Men annars går det bra, sex stora honor och tre stora fina hanar.
Värd på Choklad iFokus
Här är dom två som är frågetecken-markerade. Jag har ingen aning om vad det är för färg.
Honan är mörkgrå, Hanen är gråbrun. På bilden ser dom ganska lika ut, men inte på riktigt. Vad kan det vara för färger?
Hanen ser ut som choklad på en del bilder, men är gråare i verkligheten.
Värd på Choklad iFokus
Hanen ser lite choklad ut faktiskt och honan, kan hon vara silversvart kanske?
Sötisar :)
Idag är ungarna 2½ vecka :) Dom har fått namn, och jag är säker på dom flesta färgerna.
Honor:
Cookie - Silvergrå bandad stannar
Georg - Mörk nf bandad
Sahara - Silversvart bandad
Lucy - Svart bandad
Candi - Mörk nf bandad
Zoey - Svart bandad
Hanar:
Korven - Mörk nf bandad _stannar som min lillebrors kelhamster
_Nigel - Choklad? bandad
Coco - Svart bandad
Bilder kommer ikväll :)
Värd på Choklad iFokus
Det va en väldigt blandning av färger :))

Men åh :D är sg'n hetro eller homo ?
Roligt att dom bandade fick liknande mönster i banden som Keyla's syskon ;)
Är hanen & honan "utan färg" bö eller sö då? Dom kan ju även vara silver ngt kanske .. har du kollat efter eventuella skp fläckar på flickorna ? (: Kan ju vara så att Keyla är dold skp också ;)
#45 Cookie, den silvergråa, är vad jag kan se homo :)
Honan utan färg, Sahara, är silversvart och hanen Nigel är när jag tänker efter antagligen silverchoklad.
Och tyvärr verkar det inte vara några sköldpaddor, hoppades ju på det men tydligen är Keyla inte dold skp ;)
Värd på Choklad iFokus

Men om hon är homo så är ju Keyla iaf silversvart :) och fick du choklad så bär hon ju även på bb :D vad roligt!
Har Sahara mörknat nu? På bilden här ovanför ser hon allt för brun ut för att vara silversvart, tkr jag ..
Dom pojkarna jag haft som vart brun/grå-aktiga när dom var små har vart black silver pearl ..
Hur gamla är dom nu ?
#47 Jo Keyla kan nog vara silversvart, eller så är Cookie hetero. ;)
Sahara är väldigt mörgrå nu, även om blixten på bilderna gör henne ljusare. Sen verkar Sahara och Zoey (sen ev. Georg tror jag är satin, men henne kan jag inte titta på nogrannare före imorgon då hon fortfarande bor med Keyla oss mamma medans jag och dom andra ungarna är hos pappa) vara satin, så Keyla var nog de även om dommaren på utställningen sa att hon inte var det.
Du har ingen bild på en silver pearl brown-bebis då? :) Jag har varit tveksam till att det är choklad/silverchoklad då han är väldigt gråbrun, så han är väll ev. silver pearl brown då? Men det är väll gult? Så då bord eju Keyla vara dold skp ändå, nej men gud vad komplicerat ;)
Dom blev tre veckor igår, har nyss fotat och håller på att sätta ihop bilderna i photoshop nu så snart kommer dom :)
Värd på Choklad iFokus
#49 Tack :D
Ja, Cookie är nog hetero ändå. Om man tittar på bilder ser man lite beiga toner i ansikter på henne :)
Honan är silversvart, och hanen är silverchoklad (eller som Malin tror silver pearl brown, men det är ju gult och ingen av dom andra bebisarna verkar vara skp eller gul. Så det är nog silverchoklad) :)
Värd på Choklad iFokus
Vad söta dom är! :)
Jättefina! Men jag ser ingen mörk nf….

Cookie ser ut att vara sg hetro bandad :) och nu såg ju Sahara inte alls lika brun ut som innan! ;)
Nigel är fortfarande ett mysterium för mig, har bara bebisbilder på denna dator såg jag nu, kan leta upp någon äldre bild senare ikväll, men slänger in en på en black silver pearl bebis så länge .. annars finns det väl bilder i någon av mina gamla trådar om Freja ifs ..
#54 Okej, jämförde med bilder på mina tidigare nf:ar och dom var betydligt ljusare. Men eftersom några är satin nu kanske det gör att dom upplevs mörkare än vad dom egentligen är? :)
Värd på Choklad iFokus
Är mamma eller pappa satin?
#57 Mamman är satin :)
Värd på Choklad iFokus
Oki, tyckte inte dom nf:arna såg satiniga ut….men som sagt så är bebisarna bedårande!
Iförrgår flyttade en av nf:arna, Candii till min kusin och hennes dotter. Hon heter numera Klara :) Har även ca tre intresserade, men alla tvekar. Hoppas jag får alla sålda, annars får jag väll sitta här med åtta bebisar ;)
Värd på Choklad iFokus

Vad söta de är 
Vilka sötisar <3, lycka till med dom :)
Förlåt för dålig uppdatering, kameraladdaren har vart borttappad så jag har inte kunnat fota. Och nu har alla utom Sahara, Cookie och Zoey flyttat. Det blev lite ändringar, så Korven fick flytta istället för Sahara.
- Förra fredagen flyttade ju Candii (numera Klara) till min kusin och hennes barn.
- För ungefär en vecka se flyttade Coco till en familj vi känner.
- I fredags flyttade Korven (numera Rufus) till en tjej här i Gnesta.
- I lördags flyttade Georg till en barnfamilj här i Gnesta vars hamster precis gått bort.
- I lördags flyttade Nigel (numera Coco) och Lucy till en familj som bor utanför Gnesta.
- På torsdag flyttar Zoey till mammas jobbarkompis.
- Sahara stannar hos mig istället för Cookie.
- Cookie stannar hos min lillebror istället för Korven.
Så Sahara och Cookie lär ni se mer av, och jag har kontakt med dom flesta av hamsterköparna så kan säkert fixa bilder på dom andra också :)
Värd på Choklad iFokus
](