Kvällstrött hamster?
Nå tips om vad man kan göra med en hamster som sover långt in på kvällen? Klockan är 22 00 och han sover fortfarande!.. är man i buren och prasslar lite så hackar han bara tänder som svar.
// Pabblo
när de hackar tänder i den situationen brukar det vara som svar på att den är lite osäker och kanske rädd. Har han nyss flyttat in?
// Sofia
Nej har haft han i par månader.. tror inte riktigt han är rädd heller han har bara ett sånt jävla morgon humör. Han är hur snäll och social som helst annars.
De var bara de att det hade varit roligare om han ville kliva upp nåra timmar tidigare.
// Pabblo
Det är du som bestämmer när han ska gå upp, får du rutin på det, så får han det också. Mina vaknar runt 19, möjligen tidigare. Ibland senare :)
// Sofia
He he jo så funkade det med min andra hamstrar men den här är lite speciell. T.ex när min föräldrar var på besök och ville så gärna se han så tog jag upp huset och tog av taket. Han tittade upp grimasera och "låtsades" sova igen. Som en bångstyrig liten unge är han.
Men jag vill ha nå tips om hur man kan få han att vilja gå upp själv. Mat brukar funka men man kan ju inte mata hjäl stackarn.
// Pabblo
Mina vaknar runt sex och åtta! Sedan är de uppe till 4 till halv sex på morgonen. Jag lider av sömnlöshet ibland och då är det hamstrarna som far och tussa före mig…
piggis brukar variera när hon går upp. Ibland kan hon gå upp sju, åtta, halv nio, eller halv tio!
hehe okej men jag undrade vad man kan göra med en tjurskallig hamster som vägrar gå upp tidigare än 2200/2230 :(
// Pabblo
Ge dig inte! Prata konstant med den när den vaknar och är butter. Försök att stöka och vara lite högljud av något slag så han inter finner sovfriden igen…