Om dessa färger
Är dessa färger ovanliga på guldhamstrar?
Silvermink
Caramel
Cinnamon
Går det att få tag i? :)
Silvermink är väl det inte så många som föder upp, men det finns ibland. Jag har själv fött upp en silvermink tidigare.
Caramel och cinnamon är relativt vanligt och dom finns med jämna mellanrum hos var och varannan uppfödare.
okej så bra:)
Nåt du är ute efter? Kanske kan hjälpa dig och hitta en hamster?
Jag hämtar hem en till dvärg på söndag men om ett litet tag så blir det nog en guld också. Men det beror på om dvärgarna funkar ihop. för jag orkar inte ha tre bura ratt städa ;P

Silvermink är inte en vanlig färg men dyker upp nån enstaka gång hos uppfödare/privatpersoner ibland. Mig veterligen så är det inte någon som medvetet avlar på Silvermink idag utan det ploppar upp av en slump i sådana fall.
Caramel är relativt enkelt att få tag i, även om det inte tycks födas så många så är det ändå flertalet uppfödare som har material för att få Caramel så det finns.
Cinnamon är utspritt lite här och där hos en massa uppfödare - MEN här ska man se upp! Färgen rö. Rost är mycket likt Cinnamon och utan ett tränat öga så tar man väldigt lätt fel på färgerna, så man kan lika gärna få en rö. Rost istället för en Cinnamon då generna är rejält ihopblandade idag.
Kerstin/Obelix har silverminks bebisar just nu!!
Pm:a mig så kan du få kontaktuppgifter om du vill!!
:)
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**