Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2143 ggr
Piggelinen
0

Lugnast ?

Jag undrar vilket kön som har lugnast temperament(stavning?). Hona elelr hane ? :)

Piggelinen
0

Putt:)

[Popcorni]
0

Jag tycker inte att det är något visst kön som är lugnare än det andra. Det handlar mera om hur individen är. :)

Piggelinen
0

#2 Okej, har hört att vissa tkr hanar är lugnare :P

Saraah-s
0

Själv tycker jag honorna är lugnare (:

http://www.scattred.snabber.se

Piggelinen
0

#4 oki

Mamma sa att vi skulle prata om att skaffa hamster när hon är hemma från jobbet :)!

Tazzar
0

Själv tycker jag att hanar är en aningen lugnare än honor (har 30 guldhamstrar att jämföra med). Inte med att mena att hanar är tamare/snällare än honor, där finns det ingen skillnad utan det är mer på individen det gäller då.

Men det jag har märkt är att hanarna inte är så "noggranna" med hur det ser ut i buren, medans honorna gärna springer runt och pysslar/möblerar om. Dessutom om man måste väcka dom så har hanarna gäspat och bett om att få "sträcka på sig lite" medans honorna vaknar ganska fort.

Men så finns det ju hanar och honor som är helt tvärt om, har några riktiga latmaskar till honor och energiknippen till hanar. Flört Så att det finns någon större skillnad kan man någ inte säga.

#5 Vad roligt! Du får berätta mer sen om hur det gick Glad

emma-h
0

Hanar tycks vara lugnare men det beror ju på.

Om det är ungar så kan det vara svårt att märka vilka som är lugnast.

Har honor hemma som är snällare än våran hane men det kan vara helt olika.

Piggelinen
0

#6 okej :)!

Hon tyckte att jag inte skulle köpa nån men det verkar som att hon kanske ändrat sig ? ;)

#7 okej

Achatina
0

Tycker hanar är lugnare. Honor som jag har haft far runt och vill fixa med allt i buren. Typ lägga torr mat som bröd bitar och dylikt i skålen med torrfoder, bädda in sig själv i huset, flytta omkring allt Bottenmaterial, samla mat och hålla på. De hanar jag har och har haft är inte alls sådana. De är mer var sak har sin plats. Det enda de flyttar omkring är mat in till matförrådet och "sängkläder".

Piggelinen
0

Okej :)

linnea-n
0

Det beror sig på hur hamster är. Vissa honor är jättesnälla och andra hanar är elaka, eller tvärt om. Det är svårt att säga…

personligen tycker jag att hanar är lugnast, men det är olika på varje hamster.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Piggelinen
0

Tack alla för svaren !!

Piggelinen
0

Nu har jag fått reda på att jag ska få köpa en liten hamster :D I'm so happy !

linnea-n
0

#13 vad kul! grattis. ska du köpa dig en dvärghamster eller guldhamster?

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Piggelinen
0

#14 :) Jag ska köpa en guldhamster :) Eftersom jag har haft tre st guldisar ;)!

Elin

[Popcorni]
0

#15 Vad roligt, då måste man få se en bild sen när hamstern har kommit. Flört

Zheverez
0

i humöret är det inte så stor skillnad tycker jag, finns griniga hanar likaväl som kinkiga honor.

pälsen är mesta skillnaden hos de lh då hanarna har mer päls än honorna.

honor har kortare päls för att underlätta vid diandet mm

Achatina
0

Vad har "agressivitet" att göra med lugnhet och vild/busighet? o.O

Betskij08
0

Min erfarenhet av guldhamstrar är att det handlar mest om själva individen, dvs hur just den hamstern är i sin egen lilla person.

Men guldisarna är förnöjsamma av sin natur och den största skillnaden på honor och hanar är att honorna har en stark doft när de brunstar. Hanarna har sin vanliga doft, vilken knappt märks.

[Sniff]
0

#19 Jag måste bara fråga- luktar hannarna mindre? Har undrat det länge(A)

indaa
0

jag tycker att hanar är lättare att få tamare, men att honorna är oftast lugnare.. men som andra sagt, de beror på ju hamstern ^^