Parning
Är sugen på att ta en kull på min tjej, silversvart skp LH. Det kommer bli min första kull isf, så jag behöver all hjälp man kan tänka sig.
Hur och var ska jag hitta den rätta hanen?
Funderar på att para med en gul eller viltfärgad/nf långhårig, efter rekommendationer.
Hon är exakt 3 månader idag, så har ett litet tag på mig att hitta hennes blivande partner :)
// Sofia

på http://hamsterforeningen.se kan du hitta massvis med information om parning och uppfödning.
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
Japp, jag har kollat där :)
// Sofia

artiklar om uppfödning finns/fanns också här på hamster.ifokus. Där kan du kolla.
Ja precis, har kikat på lite olika trådar/artiklar på forumet.. Frågan är hur det fungerar med att hitta hane, har ju ingen som är avelsduglig själv..
// Sofia

om du är intresserad av att köpa hane så kan du kolla på annonserna på http://djurannonser.ifokus.se. Det finns även folk som kan tänka sig låna ut sin hamster för parning.

ett tips är att du också kollar på hamsteruppfödarna på hamsterföreningens hemsida.

Måste bara säga att hon har en underbar färg! ^^

Som vanligt tipsar jag om Anna/Curlys sida ;)
Ah, hon hade jättefina hamstrar, synd bara att hon bor i Södertälje. :( Jag bor i Göteborg..
// Sofia
I göteborg har vi ju Noomie, Novas hamstrar….maila henne om hon kanske har nåt tips om hane? Hon finns som reggad uppfödare på SHF hemsida.
Ja, har funderat på att göra det. Verkar inte finnas så många "kända" uppfödare här i Göteborg =/
// Sofia

Många köper ju hamster utav uppfödare som bor långt ifrån i samband med utställningar. Ibland är det ju någon som ska åka från samma stad och kan hjälpa till och hämta hem.
Eller som sagt, om man vill låna in hane utav någon.
Ja jag lånar gärna in en hane, vill inte köpa på mig för många på en gång, med tanke på att jag har två nya karbatar här hemma just nu.
// Sofia

Lägg in annons på djurannons.ifokus att du vill låna. Är du medlem i SHF kan du ju även lägga in annons där.
Ah okej, ska göra det :)
// Sofia