Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 618 ggr
soozen
0

Vilken färg??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu skulle jag vilja veta vad mina hamstrar riktigt är för ena :) Det är Doris på bilden (och en av hennes ungar), hon är ca. 10 cm lång och färgen framgår på bilden. Och den färgen har hon permanent, har så haft sedan jag fick henne när hon var unge. Sedan är det Gösta som är lite mindre än Doris. Han har en mörk ryggål och är lite "sotig" i ansiktet och lite varstans på kroppen, men annars ser de helt lika ut. Han har heller aldrig bytt färg. I djuraffären sa de att de var sibiriska dvärghamstrar.

[Popcorni]
0

Tycker det se ut som om du har en rysk vinvit dvärghamster allternative att det är en Hybrid. Som innebär att det är en blandning mellan rysk vintervit och cambells dväghamster.
När det gäller färg så tror jag att mamma Doris är sapphire pearl och att Gösta är agouti pearl. :)

soozen
0

Aha, okej tack :) så det finns vintervita som helt enkelt är vita året runt då?! Inte för att det spelar någon roll för de är bara sällskapsdjur men de e ju kul att veta ändå :)

[Popcorni]
0

#2 Jag är inte rikigt säker när det gäller den frågan, men som jag har förståt det så är det mycket med ljuset och teperaturen som gör om dom byter eller ej.