Vanlig vikt?
Hej! Jag väger mina hamstrar, och försöker att få dem i rätt vikt. Jag vet inte riktigt vad de ska väga. Men jag behöver tips på hur mycket mina hamstar ska väga:
Gizmo, 2år och 8mån - 139g
Nejlika, 1år och 4mån - 136g
Alla hamstrar är olika stora beroende på vad de har för gener. Så någon direkt siffra kan man väl inte säga… Allt mellan 120 g till 200 g verkar vara "normalt". Oftast så är det hamstrar med zoo-bakgrund som väger mindre, och uppfödarhamstrarna som väger mer.
Jag håller med ovanstående: Alla hamstrar är olika och skillnaden mellan en hamster köpt på zoo och en privatuppfödd kan variera.
Dina hamstrar är ganska normala tycker jag. Man ska mata hamstrarna som vanlig, fröblandning och grönt vid sidan om. Mer än så ska inte behövas.
Och jag måste ju tillägga att din hane har en imponerande ålder, inte ofta man ser en som nästan är 3 år!
Kram!
#2 ok! hehe, nä. Det kanske inte är så ofta man ser det. Gizmo var ju nästan 1 år när jag köpte honom på en djuraffär. För ingen ville ju ha honom. Han bodde men sig fru och barn. Det är inte så ofta man se det heller ;P Kram!!
#1 okej. Nejlika har min kusin fött upp ;))

Nu blev jag ju genast sugen på att väga mina också! 

Donna väger 200 Gram
Rayon väger 115 Gram
Denim väger 120 Gram
Naller väger 149 Gram
Flingan 1år 3mån, hona 190g
Nippet 11v, hona 109g
Nimh 6 mån, hane 140g
// Sofia